یکی دیگر از اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال میم کوین نام دارد. این اصطلاح برای اولین بار به دوج کوین نسبت داده شد. میم کوین ها رمزارزهایی هستند که معمولا بر اساس یک شوخی و برای سرگرمی و طنز به وجود آمده اند. عمده تولید آنها از جوک ها و رویدادهای اینترنتی هیجان انگیز پدید می آیند. با توجه به ماهیت میم کوین ها، اینفلوئنسرها در ایجاد و یا افزایش و کاهش ارزش آنها تاثیر زیادی دارند. به عبارت دیگر یک فرد مشهور مانند ایلان ماسک با ارائه یک توئیت درباره میم کوین مورد علاقه خود مانند دوج کوین می تواند قیمت آن را چندین برابر افزایش دهد.

پیدایش میم کوین ها

اصطلاح میم کوین در سال 2013 با الهام گرفتن از سگ محبوب Doge که همان سگ ژاپنی شیبا اینو بود به کار برده شد. به عبارت دیگر دوج کوین با هدف مسخره کردن ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و تنها به عنوان یک شوخی پدید آمد. بر عکس تصوری که از آن می شود این کوین در بازار کریپتوکارنسی تا کنون توانسته محبوبیت زیادی کسب کند همچنین به وسیله افراد مشهوری نظیر ایلان ماسک مورد حمایت قرار گیرد. افزایش میزان محبوبیت این میم کوین منجر به افزایش ایجاد میم کوین های متنوع به بازار شد.

ارز میم کوین چیست

مهم ترین کاربرد میم کوین ها

میم کوین ها دارای کاربرد متفاوتی نسبت به دیگر رمزارزها هستند. به طور مثال ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم و بیت کوین با هدف رفع مشکلات مربوط به ارزهای فیات در جهان واقعی توسعه یافتند. همچنین این ارزها توسط جامعه های مختلف تجاری جهانی مورد پذیرش قرار گرفتند. مثلا بیت کوین یک سیستم پولی دیجیتالی کاملا انحصاری محسوب شده و یا اتریوم یک بستر بزرگ به منظور اجرای انواع پروژه ها، قراردادهای هوشمند و استیبل کوین ها فراهم می کند.

آشنایی با ارز میم کوین و تفاوت آن با ارزهای دیجیتال

اهداف ایجاد میم کوین

همانطور که گفتیم خالق اولین میم کوین بیلی مارکوس تنها به منظور مسخره نمودن رمزارزهای قوی مانند بیت کوین آن را ایجاد کرد. پس می توان نتیجه گرفت میم کوین ها هیچ هدف و کاربرد جدی ای نخواهند داشت. با این وجود امکان رشد شگفت انگیز آنها در کوتاه مدت توسط افراد مشهور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی میم کوین های محبوب

علت محبوبیت میم کوین ها میان کاربرد حمایت و پشتیبانی افراد مشهور از آنها تا به امروز بوده است. این کار منجر به افزایش ارزش آنها شده است. با توجه به محبوبیت میم کوین ها انتخاب بهترین آنها برای سرمایه گذاری کمی سخت خواهد بود. در ادامه این مطلب می خواهیم لیستی از بهترین میم کوین ها را به شما معرفی کنیم:

  • دوج کوین(Dogecoin)
    در سال 2013 دوج کوین ها یک شوخی در رابطه با رشد ناگهانی آلت کوین ها به شمار می رفتند. اما از زمانی که ایلان ماسک(مدیر شرکت تسلا) به عنوان یک فرد مشهور از آن حمایت کرد این ارز به یک ارز مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شد. این میزان حمایت به اندازه ای بود که در حال حاضر دوج کوین پادشاه اکوسیستم میم کوین به شمار می رود.
  • شیبا اینو(Shiba Inu)
    در تاریخ آوریل سال 2021 شیبا اینو با لقبی تحت عنوان "قاتل دوج کوین" پدید آمد. شیبا اینو توانست در همان سال یک رشد 21 هزار درصدی را تجربه کند و به اوج قیمت خود برسد. با این اتفاق دوج کوین در لیست بهترین میم کوین ها قرار گرفت.
  • موناکوین(MonaCoin)
    جزو قدیمی ترین میم کوین ها که در حال حاضر در لیست بهترین میم کوین ها نیز قرار دارد. در انتهای سال 2013 این کوین وارد بازار شد و هم اکنون طرفداران زیادی در کشور ژاپن دارد.
  • ساموید کوین(Samoyed Coin)
    یکی از محبوب ترین میم کوین های بلاکچین سولانا که به جز بلاکچین خود توانسته در بارارهای بزرگ ارز دیجیتال محبوبیت زیادی به دست آورد ساموید کوین نام دارد.
  • آکیتا اینو(Akita Inu)
    یکی دیگر از بهترین میم کوین های بازار کریپتوکارنسی آکیتا اینو نام دارد. این پروژه یک پروژه غیرمتمرکز بوده که روی شبکه بلاچین اتریوم فعالیت می کند.

بهترین میم کوین ها کدامند

سرمایه گذاری در میم کوین ها چه خطراتی را به همراه دارد؟

1. از دست دادن سرمایه

با وجود کسب درآمد بالا در میم کوین ها احتمال وقوع خطراتی در اثر سرمایه گذاری روی این کوین ها نیز وجود دارد. به عبارت دیگر سرمایه گذاری روی این نوع ارزها نوعی قمار به شمار می رود. شبیه به هر روش دیگر امکان کسب سود مناسب از میم کوین ها در صورت خرید و فروش آنها در زمان مناسب وجود دارد. با این حال احتمال از دست دادن سرمایه خود در اثر نوسانات شدید قیمت این کوین ها وجود دارد.

2. تخلیه نقدینگی

از دیگر معایب بزرگ میم کوین ها این است که توسعه دهندگان آنها پس از اینکه مردم را برای خرید آنها ترغیب و تشویق نمودند، سرمایه سرمایه گذاران را دریافت کرده و اقدام به فرار می کنند. این کار یک نوع کلاهبرداری محسوب می گردد و به آن Rug Pull گفته می شود. برای جلوگیری از خطرات سرمایه گذاری در این کوین ها پیشنهاد می شود سرمایه گذاری های بلند مدت انجام دهید. در این صورت با اطمینان یافتن از اینکه میم کوین انتخابی شما بنیاد قوی داشته و در اثر گذشت زمان به احتمال زیاد رشد خواهد کرد اقدام به سرمایه گذاری می کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفهوم ارز دیجیتال

آیا میم کوین ها برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی هستند؟

با وجود اینکه این کوین ها بر اثر شوخی های اینترنتی پدید آمده اند اما در دنیای امروز از محبوبیت زیادی برخوردارند. با این همه لازم است قبل از اقدام برای سرمایه گذاری و خرید این کوین ها در رابطه با میم کوین مورد نظر اطلاعات دقیقی کسب کنید. زیرا به عنوان یک سرمایه گذار لازم است آگاهی کامل داشته و سپس اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

ارز میم کوین چیست

جمع بندی

میم کوین ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که با هدف مسخره کردن دیگر ارزها نظیر بیت کوین پدید آمدند. اما توانستند با حمایت افراد مشهوری نظیر ایلان ماسک به محبوبیت برسند و ارزش آنها افزایش یافت. دوج کوین نمونه ای از اولین میم کوین ها به شمار می رود.