بیت کانکت از ارز های دیجیتال جنجالی در سال های اخیر است. بیت کانکت از ارز های مشهور و مهم محسوب شده که، عده زیادی از سرمایه گذاران در آن سرمایه گذاری کرده اند. این ارز توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا به کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری محکوم شد. در ادامه به این ارز دیجیتال و محکومیت اخیر آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره ارزهای دیجیتال و پرفکت مانی

ارز دیجیتال بیت کانکتارز دیجیتال بیت کانکت و کلاه برداری 2 میلیارد دلاری

بیت کانکت BitConnect پلتفرم وام دهی رمز ارز ها بود. همان طور که گفته شد، ایالت متحده آمریکا ادعا کرد که بیت کانکت 2 میلیارد از دارایی های سرمایه گذارانش را دزدیده است. همچنین طبق این ادعا، بیت کانکت بیش از 24.000.000 دلار را در مبالغ ارجاعی خود، در زمان گسترش آن که از تاریخ آگوست 2017 تا ژانویه 2018 بوده، دریافت کرده است.

بیت کانکت یک پلتفرم وام گیری بر پایه ارز های دیجیتال بوده که در سال 2016 راه اندازی شده است. بیت کانکت در آن دوره 325.000 بیت کوین جمع آوری کرد که معادل 2 میلیارد دلار و امروزه به بیش از 5 میلیارد دلار  رسیده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده از دادگاه منطقه ای آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک که وظیفه برسی پرونده شکایت بیت کانت را بر عهده داشت، درخواست کرد تا دستوری ترتیب دهند تا متهمان مجبور به پرداخت جریمه مدنی و بازگرداندن تمام پول ها شوند.

بر این اساس بیت کانکت به اجبار پلتفرم وام دهی خود را در ژانویه 2018 تعطیل نمود. بیت کانکت بعد از تعطیلی خدمات، ادعا کرد که توکن آن ها (BCC) باز هم در صرافی های ارز دیجیتال قابل دسترسی است. همچنین مدعی شدند که دارایی های کاربران به قیمت 363.62 دلار به کیف پول های BCC کاربران، از کیف پول های اعتباری منتقل خواهد شد. قیمت BCC بعد از این اعلامیه پس از چند ساعت از 245 دلار به 29 دلار رسید که باعث شد تا کاربران با ضرر های زیادی مواجه شوند.

ارز دیجیتال بیت کانکت

خلاصه مطالب

همان طور که پیش تر هم گفته شد، ارز دیجیتال بیت کانکت از جنجالی ترین رمز ارزها است. این ارز از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، متهم به کلاه برداری از سرمایه گذاران خرده فروش خود شده است. به گفته SEC پلتفرم بیت کانکت از قالب برنامه وام دهی، از کاربران خود دزدی های میلیارد دلاری کرده است. همچنین اعلام کرده که در مقابل افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند، برخورد جدی خواهد داشت.