با توجه به اینکه سرعت تغییر قیمت ارزهای دیجیتال بسیار بالاست می توان برای در امان ماندن آنها در برابر تغییرات از یک استیبل کوین کمک گرفت و دارایی های خود را تبدیل به آن کرد. تتر به عنوان پرکاربردترین استیبل کوین در بازار رمزارزها شناخته شده است. به منظور انجام عملیاتی نظیر خرید و فروش و ذخیره از رمزارز تتر نیاز به استفاده از کیف پول های تتر خواهیم داشت. برای آشنایی با بهترین کیف پول های تتر و نحوه استفاده از آنها تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال تتر

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها در اکثر کشورها به ویژه ایران گسترش یافته بسیاری از افراد از تتر به عنوان جایگزین دلار استفاده می کنند. اما برای خرید و فروش و نگهداری رمزارز تتر نیاز به استفاده از والت هایی داریم که از این رمزارز پشتیبانی می کنند.  تتر را می توان به عنوان دلار دیجیتالی معرفی کرد. در حالت عادی شما اسکناس ها و پول های خود را داخل کیف پول جیبی تان نگه می دارید. والت یا کیف پول ارز دیجیتال نیز امکان نگهداری دارایی دیجیتال شما را به صورت مجازی فراهم می کند. والت ها انواع مختلفی دارند. والت های نرم افزاری و سخت افزاری. امنیت والت های سخت افزاری نسبت به والت های نرم افزاری بیشتر است.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال تتر

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چیست؟

نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول تتر

ارز  دیجیتال تتر با هدف ایجاد ثبات در دلار آمریکا و همچنین ایجاد انعطاف پذیری در فناوری بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که ارز دیجیتال تتر جزو 10 ارز برتر جهان شناخته شده است برای نگهداری آن نیاز به انجام اقدامات امنیتی خواهیم داشت. بر این اساس نیاز به انتخاب درست بهترین والت برای نگهداری این رمزارز خواهیم داشت.

در ابتدای آغاز به کار تتر این ارز تنها روی پلتفرم Omni Layer اجرا شد. پس از آن به بلاک چین اتریوم انتقال پیدا کرد. در حال حاضر ارز دیجیتال تتر روی 8 بلاک چین مختلف قابل معامله است.

مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب والت برای رمزارز تتر باید در نظر بگیریم عبارتند از:

  • رابط کاربری جذاب
    سهولت کار با والت یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب یک والت خود برای نگهداری رمزارزهایی نظیر تتر است. برخی از والت ها دارای طراحی پیچیده ای بوده و مناسب استفاده برای معامله گران و تریدرهای حرفه ای است. برخی دیگر از والت ها برای استفاده آسان هستند و مناسب افراد مبتدی خواهند بود. به طور کلی یک والت باید در عین دارا بودن قابلیت های انحصاری دارای رابط کاربری ساده و جذابی باشد.
  • امنیت بالا
    امنیت والت های ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت ارائه دهنده والت و نوع کیف پول طراحی شده از عوامل مهم در امنیت والت به شمار می روند. به طور مثال والت های سخت افزاری از امنیت بالاتری نسبت به والت های نرم افزاری برخوردارند. یکی از مواردی که در رابطه با امنیت کیف پول های تتر اهمیت دارد نحوه مدیریت کلیدهای خصوصی است. کیف پول هایی امنیت بالاتری دارند که مدیریت کلیدهای خصوصی آن در اختیار خود شما بوده و بتوانید از هر مکانی به آن دسترسی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های اتریوم در سال 2021

معرفی بهترین کیف پول های تتر

از آنجا که ارز دیجیتال تتر روی 8 بلاک چین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و ترون قابل معامله است و بیشترین میزان کاربرد را در میان رمزارزها دارد توسط بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال پشتیبانی می گردد. اما بهترین کف پول های تتر عبارتند از:

  • کوینومی(Coinomi)
    از میان قدیمی ترین والت های ارز دیجیتال می توان کوینومی را نام برد. این والت در حال حاضر حدود 2 میلیون کاربر در کل جهان دارد. از آنجا که والت کوینومی از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می کند در لیست والت های محبوب کاربران قرار گرفته است. تعداد بلاک چین های قابل پشتیبانی توسط کوینومی 125 بلاک مختلف است. این نشان می دهد کوینومی علاوه بر توکن USDT قابلیت نگهداری حدود 2 هزار توکن مختلف را دارد.
    بهترین کیف پول تتر
  • اومنی والت(Omni Wallet)
    با توجه به اینکه اومنی والت امکان مدیریت کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد یکی از گزینه های مناسب برای ذخیره رمزارز تتر محسوب می شود. تنها مشکل آن رابط کاربری پیچیده برای کاربران مبتدی و تازه کار است. علاوه بر این ویژگی های ارائه شده توسط این والت محدود به دریافت، ارسال و نگهداری است.
    بهترین کیف پول تتر
  • بایننس والت(Binance Wallet)
    صرافی بایننس محبوب ترین صرافی ارز دیجیتال جهان شناخته شده است. در حال حاضر بسیاری از تریدرها از والت بایننس به صورت ترکیبی در کنار دیگر والت های تتر استفاده می کنند.
    بهترین والت تتر
  • اکسودوس(Exodus)
    این کیف پول مبتنی بر دسکتاپ است و از تعداد زیادی رمزارز مانند تتر پشتیبانی می کند. طراحی این کیف پول بسیار شیک و حرفه ای است. والت اکسودوس با ذخیره کلیدهای خصوصی روی دستگاه امکان کنترل کامل آنها را به شما می دهد. با استفاده از این والت شما می توانید دارایی های دیجیتال خود را با کارمزد مناسبی ارسال، دریافت و یا ذخیره نمایید. همچنین امکان اتصال این کیف پول نرم افزاری به بهترین کیف پول های سخت افزاری نظیر ترزور و لجر نیز فراهم شده است.
    اکسودوس- بهترین کیف پول تتر
  • لجر نانو اس(Ledger Nano S)
    یکی از انواع کیف پول های سخت افزاری با ابعاد کوچک که امنیت بالایی را تامین کرده و بسیار قدرتمند است لجر نانو اس نام دارد. در حال حاضر این کیف پول قابلیت نگهداری 25 رمزارز بسیار کاربردی و مهم بازار از جمله تتر را دارد و از بیش از 2 هزار توکن ERC-20 پشتیبانی می کند. از آنجا که کلیدهای خصوصی در این والت به صورت سرد نگهداری می شود در برابر حملات سایبری امنیت بالایی دارد. برای انجام عملیات ارسال و یا دریافت رمزارز نیاز به وارد کردن یک پین کد دارید. در غیر این صورت هیچ تراکنشی روی این کیف پول قابل انجام نخواهد بود.
    بهترین کیف پول های تتر
  • لجر نانو ایکس(Ledger Nano X)
    نسخه جدید کیف پول های لجر به نام لجر نانو ایکس در بازار عرضه شده است. مهم ترین تفاوت این کیف پول با لجر نانو اس افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از دستگاه های با سیستم عامل آی او اس نظیر آیفون و آیپد در کنار اندروید و سیستم های کامپیوتری است.
  • کریپتریوم والت(Cryptruiom Wallet)
    هدف اصلی از طراحی کیف پول کریپتریوم والت قابلیت تبدیل کریپتو به کریپتو و کریپتو به فیات است. این کیف پول به عنوان یکی از بهترین والت های تتر شناخته شده است و علاوه بر تتر از دیگر رمزارزهای معروف مانند بیت کوین، لایت کوین، یو اس دی کوین، اتریوم، بیت کوین کش و چین لینک پشتیبانی می کند.
    بهترین کیف پول تتر
  • تتر والت(Tether Wallet)
    یکی دیگر از روش های مناسب برای خرید و فروش و نگهداری رمزارز تتر استفاده از تتر والت است. این کیف پول توسط شرکت توسعه دهنده رمزارز تتر ارائه شده است به همین منظور بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند. تنها مشکل تتر والت این است که فقط و فقط از رمزارز تتر پشتیبانی می کند. بنابراین دارندگان ارزهای دیجیتال مختلف نیاز به استفاده از والت های دیگر خواهند داشت.
  • مای اتر والت(MyEtherWallet)
    از آنجا که مای اتر والت در قالب یک افزونه کروم ارائه شده است سرعت دسترسی به آن بالا است. این والت نرم افزاری از امنیت بالایی برخوردار بوده لذا دیگر والت های سخت افزاری با آن تلفیق شده اند. یکی از مهم ترین قابلیت های مای اتر والت ایجاد یک کیف پول کاغذی برای ذخیره کلیدهای خصوصی در یک والت سرد است. این کار امنیت دارایی دیجیتال شما را تا حد زیادی بالا می برد.
    بهترین والت تتر

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کیف پول های بیت کوین

همانطور که مطالعه کردید با توجه به فراگیر شدن ارزهای دیجیتال در دنیای امروز و جایگزین شدن تتر به جای دلار در انجام معاملات و نقل و انتقالات بین المللی، همچنین حجم بالای معاملات روزانه تتر، موضوع شیوه نگهداری آن اهمیت زیادی پیدا می کند. در این مطلب فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین والت تتر را مورد بررسی قرار داده و با بهترین کیف پول های تتر آشنا شدیم.