یکی از انواع ارزهای دیجیتال نوظهور با ثبات تتر نام دارد. از آنجا که ارز دیجیتال تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود محبوبیت ویژه ای میان افراد پیدا کرده است. در واقع  هدف از پشتیبانی از این رمزارز به منظور حفظ ثبات قیمت آن و یا پایدار بودن آن خواهد بود. در ادامه می خواهیم با انواع ارز دیجیتال تتر و روش های استخراج تتر آشنا شویم.

انواع رمزارز تتر

به طور کلی سه نوع توکن تتر داریم. هر یک از انواع تترها در یک بلاک چین متفاوت قرار می گیرد. با این وجود ماهیت همگی آنها یکسان است.

انواع ارز تتر شامل موارد زیر است:

  • Omini Layer USDT
    اولین نوع از توکن های تتر بر بستر بیت کوین در این دسته قرار می گیرند. آدرس کیف پول این دسته از تترها با عبارت 1،3 و bc1 شروع می شود.
  • ERC20 USDT
    این دسته از تترها بر بستر اتریوم فعالیت می کنند. الگوریتم مورد استفاده در این نوع تترها ERC20 است. در ابتدای آدرس کیف پول این نوع تترها عبارت x0 قرار دارد.
  • TRC20 USDT
    سومین نوع از توکن های تتر که مبتنی بر شبکه ترون (TRON) بوده و از الگوریتم TRC20 استفاده می کنند. در ابتدای آدرس کیف پول این دسته از تترها عبارت TX قرار دارد.

انواع ارز دیجیتال تتر

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چیست؟

والت های رمزارز تتر

نگهداری رمزارزها در صرافی های آنلاین خطراتی را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت. به همین منظور نیاز به استفاده از والت های ارز دیجیتال خواهیم داشت. در زمان خرید و فروش و یا استفاده از یک ارز دیجیتال لازم است به این موضوع توجه کنیم که رمزارز مورد نظر توسط چه والت هایی پشتیبانی می گردد. برخی از والت هایی که از ارز تتر پشتیبانی می کنند در ادامه لیست شده اند:

  • Guarda
  • MyEtherWallet
  • Coinomi
  • Atomic
  • Ledger Nano S
  • Ledger Nano X
  • Exodus

آیا ارز تتر برای استخراج گزینه خوبی است؟

ارز دیجیتال تتر در میان دیگر رمزارزها به ثبات و پایداری شناخته می شود. که دلیل این ثبات و پایداری پشتیبانی دلار آمریکا از آن است. به همین خاطر در بازار رمزارزها تتر از جایگاه خوبی برخوردار است. عرضه تتر با دو توکن USDT بر مبنای دلار آمریکا و EDUT بر مبنای یورو انجام می گیرد. دلیل محبوبیت اصلی رمزارز تتر قابلیت استفاده از آن به جای دلار و یورو دیجیتالی است. زیرا قیمت آن همواره ثابت بوده و به عنوان یک جایگزین امن و مناسب برای ارزهایی نظیر دلار و یورو کاغذی به شمار می رود. اما چگونه می توان این رمزارز را استخراج کرد؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین کیف پول های تتر

نحوه استخراج ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر بر خلاف برخی ارزهای دیجیتال دیگری نظیر بیت کوین محدودیت عرضه ندارد و تولید آن بر اساس میزان تقاضای بازار صورت می گیرد. اما با توجه به ویژگی استیبل کوین بودن تتر به ازای هر واحد تتر اضافه شده به بازار رمزارزها یک دلار آمریکا به ذخایر افزوده می گردد.

به طور کلی دو روش برای استخراج رمزارز تتر وجود دارد. ماینینگ تتر اولین روش است که از طریق دستگاه های Asic انجام می شود. دستگاه های آی سیک بسیارقدرتمند بوده و حجم زیادی ارز تتر تولید می کنند. اما از آنجا که استفاده از این دستگاه نیاز به مصرف برق زیاد داشته و حرارت و صدای زیادی تولید می کند قابل استفاده برای کاربران و افراد عادی نیست. در واقع برای استفاده از  این دستگاه نیاز به یک مکان اختصاصی دور از شهر و مجوز برای استخراج خواهیم داشت.

روش دیگری که برای استخراج رمزارز تتر می توان به کار برد استخراج تتر از سایت های استخراج رایگان است. بسیاری از سایت ها وجود دارند که در ازای انجام عملیاتی نظیر بازی، تماشای فیلم، نظرسنجی و... ارزهای دیجیتالی نظیر تتر را به عنوان هدیه به کاربران خود می دهند. این روش جزو آسان ترین روش کسب تتر محسوب می گردد. مزیت استفاده از این روش هزینه پایین و آلودگی کمتر آن است ولی سرعت دریافت تتر در این روش بسیار پایین است.

روش های استخراج تتر

چند نمونه از سایت های ارائه دهنده ارز تتر به این روش عبارتند از:

  • Coinmonster
  • Freetether
  • Fire Faucet

نکته: لازم به ذکر است تمامی این سایت ها قابل اطمینان  نیستند لذا در صورتی که قصد دریافت تتر به این روش را دارید حتما سایت های رسمی و معتبری که برای استخراج این رمزارز وجود دارند را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: دلایل ثابت ماندن قیمت تتر چیست؟

سوالات متداول در رابطه با استخراج رمزارز تتر

  • آیا امکان استخراج تتر با گوشی تلفن همراه وجود دارد؟
    خیر. تنها می توانید یک کیف پول مناسب برای ارز دیجیتال تتر انتخاب کنید و آن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید. کیف پول تراست والت یک نمونه والت مناسب برای تتر محسوب شده که نصب آن روی گوشی برای استخراج تتر با تلفن همراه ضروری است.
  • آیا استخراج تتر با کامپیوتر قابل انجام است؟
    خیر. امکان استخراج این ارز با رایانه وجود ندارد. شما می توانید به منظور استخراج رمزارز تتر به سایت هایی که این رمزارز را به عنوان هدیه در ازای انجام یک سری فعالیت های خاص ارائه می دهند دریافت نمایید.

به منظور کسب سود خوب از بازار ارزهای دیجیتال بهتر است از ارز دیجیتال تتر به عنوان واسطه استفاده کنید. زیرا ارزش ثابتی برابر با دلار آمریکا داشته و به عنوان با ثبات ترین رمزارز شناخته می شود. ارز دیجیتال تتر به دلیل ویژگی استیبل کوین بودن به هیچ عنوان استخراج نمی شود اما روش های مختلف زیادی برای به دست آوردن تتر وجود دارد. دستگاه آی سیک یکی از این روش هاست. استفاده از این روش به دلیل مصرف بالای برق و تولید آلودگی زیاد نیاز به مجوز قانونی و ایمنی زیادی دارد. به همین خاطر مردم عادی نمی توانند از این دستگاه ماینر برای استخراج تتر استفاده کنند. روش دیگر دریافت رایگان تتر از سایت هایی است که در ازای بازی، تماشای فیلم و... رمزارز تتر را به کاربران خود هدیه می دهند.