یکی از رمزارزهای محبوب و پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی که بیشترین میزان کاربرد و بالاترین حجم معاملات روزانه را در میان سایر رمزارزها به خود اختصاص داده است تتر نام دارد. قابلیت مبادله رمزارز تتر با دیگر ارزهای دیجیتال و استفاده از آن به عنوان دلار دیجیتالی برای انجام مبادلات بین المللی و انتقال پول در سطح جهانی از جمله مهم ترین دلایل خرید ارز دیجیتال تتر به شمار می رود.

ویژگی های مهم رمزارز تتر

ارز دیجیتال تتر یک ارز با ثبات به شمار می رود و به دلیل ساختار و ماهیت استیبل کوین بودن دارای یک سری ویژگی های انحصاری در مقایسه با دیگر رمزارزهاست. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • امنیت
    ارز دیجیتال تتر به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین دارای امنیت بالایی بوده و می توان از آن برای انتقال پول به شیوه ای کاملا امن استفاده نمود.
  • دارای پشتوانه بودن
    شرکت ارائه دهنده تتر مدعی است ارز تتر به وسیله ارزهای فیات نظیر دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می شود.
  • شفافیت مالی
    امکان مشاهده و پیگیری اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر وجود دارد.
  • ثبات قیمت
    قیمت تتر به دلیل ماهیت استیبل کوین بودن همواره ثابت بوده و معادل یک دلار آمریکا است. البته گاها بر اثر نوسانات شدید رمزارزها ممکن است قیمت آن در حد چند سنت نوسان داشته باشد. دلیل آن به میزان عرضه و تقاضای این رمزارز برمی گردد. به طور مثال ممکن است قیمت آن به 0.98 دلار کاهش و یا به 1.02 دلار افزایش یابد.
  • قابلیت تبدیل آسان به پول نقد
    ارز دیجیتال تتر را به راحتی می توان از طریق صرافی ها به ارزهای فیات نظیر دلار تبدیل کرد.

چرا باید ارز دیجیتال تتر بخریم

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چیست؟

مزیت های ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر و استفاده از آن مزیت هایی را برای دارندگان این رمزارز به همراه دارد. در ادامه با مزیت های مهم استفاده از ارز دیجیتال تتر آشنا خواهید شد.

  • کاهش زمان انتقالات مالی
    پرداخت حواله های دلاری مشکلات زیادی به همراه دارد. نیاز به صرف زمان زیادی داشته و مدت زمان زیادی برای انتقال پول صرف می شود. عمل انتقال پول در سطح بین المللی به ویژه برای ایرانیان کار دشواری است. دلیل آن وجود تحریم ها و عدم دسترسی به حساب های بانکی خارجی است. لذا محدودیت های فراوانی برای انجام این کار وجود دارد. در حالی که اگر از تتر برای عمل انتقال پول استفاده کنید تنها 5 دقیقه زمان می برد.
  • انجام معاملات و تراکنش ها بدون کارمزد
    برای انتقال دلار از ایران به سایز کشورها نیاز به استفاده از حواله های ارزی نظیر مسترکارت و ویزاکارت خواهید داشت. انتقال پول از طریق آنها برای شما هزینه دربردارد. علاوه بر این به دلیل وجود تحریم ها برای ایرانی ها قابل دسترس نیست. اما انتقال پول از طریق تتر بین والت های تتر نیاز به پرداخت هزینه ندارد. تنها به منظور تبدیل ارزهای فیات نظیر دلار به تتر مبلغ کمی کارمزد پرداخت خواهید کرد.
  • حذف محدودیت های مکانی
    قابلیت جابه جایی پول در کل دنیا از مزیت های دیگر رمزارز تتر به شمار می رود. ارز دلار و استفاده از آن تنها به برخی از کشورها محدود می شود. در حالی که تتر توسط بسیاری از افراد و کشورها به عنوان یک ارز معتبر شناخته شده و استفاده می گردد. بنابراین در استفاده از تتر با محدودیت کمتری مواجه خواهید بود.
  • عدم محدودیت خرید و فروش در صرافی ها

صرافی های داخل ایران برای تهیه دلار سقفی را برای کاربران مشخص نموده اند. بنابراین امکان تهیه دلار به هر میزان در این صرافی ها وجود ندارد. تتر به منظور پرداخت های نامحدود مناسب تر است. زیرا برای خرید و فروش و معامله آن هیچ سقفی مشخص نشده است.

چرا باید ارز دیجیتال تتر بخریم؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع تتر و روش های استخراج آن

مهم ترین کاربردهای رمزارز تتر

تتر به عنوان پر استفاده ترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی شناخته شده است. ماهیت استیبل کوین بودن تتر آن را از دیگر رمزارزها متمایز ساخته است. در ادامه با مهم ترین کاربردهای رمزارز تتر آشنا خواهید شد:

  • سیستم وام دهی
    در اکثر صرافی های ارز دیجیتال امکان وام دادن توکن ها توسط کاربران وجود دارد. میزان بهره انجام این کار ممکن است بسیار زیاد باشد. به طور مثال بعضی از افراد میزان 25 درصد سود از توکن های خود دریافت می کنند. مزیت استفاده از این روش این است که در اثر نوسانات اخیر برخی رمزارزها دیگر نگران کاهش قیمت دارایی دیجیتال خود نیستید.
  • ترید و معامله
    اگر بخواهید از پول نقد برای انجام تراکنش های ارز دیجیتال استفاده کنید نیاز به پرداخت هزینه های زیادی خواهید داشت. علاوه بر این زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارید. تتر به عنوان واسط برای انجام معاملات ارز دیجیتال کار شما را آسان تر کرده است. برای این منظور کافیست ارز تتر را خریداری کرده و روی کیف پول یا حساب صرافی خود ذخیره کنید. سپس در هر زمان که مایل بودید آن را با دیگر ارزهای دیجیتال معامله کنید. علاوه بر این برای تبدیل دارایی دیجیتال خود به پول نقد می توانید به جای اینکه آن را بفروشید به تتر تبدیل کنید.
  • انجام تراکنش ها
    بزرگ ترین مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال امکان ارسال پول نقد در کوتاه ترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه کم است. علاوه بر این نقل و انتقال بین المللی پول از طریق بانک هزینه زیادی در برداشته و زمان بر است. ارز دیجیتال تتر به دلیل داشتن قیمت ثابت این مشکل را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال تتر کدامند؟

در میان استیبل کوین های موجود در بازار رمزارزها تتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. مهم ترین ویژگی تتر حفظ قیمت یک دلاری آن است. تتر به دلیل ویژگی منحصر به فرد خود نسبت به دیگر رمزارزها علاوه بر دنیای تجارت در بخش های دیگر نظیر پرداخت های بین المللی و نقل و انتقالات پول نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد باید ارز دیجیتال تتر بخریم.