توکن USDT یکی از انواع دارایی های ارز دیجیتال بوده که توسط پروتکل Omni Layer Pro مبتنی بر بلاک چین بیت کوین ارائه شده است. هدف اصلی از ایجاد توکن های USDT انتقال آسان ارزهای ملی است. توکن های ارز دیجیتال تتر همانند دیگر ارزهای دیجیتال قابلیت انتقال، ذخیره و یا خرید را فراهم می کنند. در ادامه می خواهیم دلایل ثابت بودن قیمت تتر را با هم بررسی کنیم. اما قبل از هر چیز ابتدا با ارز دیجیتال تتر آشنا می شویم.

معرفی ارز دیجیتال تتر

حتما تا به حال نام ارز دیجیتال تتر در دنیای رمزارزها به گوشتان خورده است. این ارز جزو پرکاربردترین ارزهای دیجیتال به شمار می رود. توکن ارز دیجیتال تتر USDT نام دارد. این ارز در دسته استیبل کوین ها قرار دارد. نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا و دارای ارزش ثابت معادل یک دلار است. عرضه تتر هیچ محدودیتی ندارد و بر حسب میزان تقاضای بازار صورت می گیرد.

ارز دیجیتال تتر همانند دیگر رمزارزها نظیر بیت کوین قابل استخراج نیست. در واقع الگوریتم مورد استفاده برای رمزارز تتر به جای گواه اثبات کار(POS)، گواه اثبات سهام(POW) است. بنابراین استخراج تتر روند متفاوتی نسبت به بیت کوین و برخی دیگر رمزارزها دارد. در ازای هر واحد تتر تولید شده یک دلار در ذخایر بانکی نگهداری می شود. این کار منجر به حفظ ارزش آن خواهد شد.به طور مثال اگر 100 واحد تتر USDT به بازار وارد شود به همان اندازه یعنی 100 دلار در خزانه بانکی دولت نگهداری خواهد شد.

چرا قیمت تتر ثابت است

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چیست؟

چرا قیمت تتر ثابت است؟

توکن ارز دیجیتال تتر دارای پشتوانه دلار آمریکاست. به این مفهوم که ارزش آن با دلار آمریکا تعیین می گردد. ساختار این رمزارز به گونه ای است که ارزش ثابتی داشته و در برابر نوسانات بازار رمزارزها قیمت آن دچار تغییر نخواهد شد. ویژگی استیبل کوین بودن این ارز در واقع دلیل اصلی ثبات آن محسوب می گردد. به همین منظور دارای قیمتی اغلب ثابت هستند و بر حسب دلار تغییر می یابند. از آنجا که ارزش آنها ثابت است نمی توان برای سرمایه گذاری از آن استفاده نمود. بنابراین بیشترین کاربرد تتر در بازار کریپتوکارنسی خرید و یا ذخیره و نگهداری پول است.

همانطور که اطلاع دارید تغییر قیمت رمزارزها وابسته به میزان عرضه و تقاضاست. زمانی که یک رمزارز با سقوط قیمت مواجه می شود دارندگان آن رمزارز برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به فروش آن رمزارز کرده و آن را تبدیل به تتر می کنند تا از این طریق سرمایه خود را حفظ کرده و جلوی ضرر را بگیرند. این اتفاق منجر به افزایش تقاضا برای خرید تتر می شود. شرکت ارائه دهنده تتر (آیفینکس) به منظور جلوگیری از تغییر قیمت تتر، تترهای جدیدی تولید کرده و سریعا آنها را به بازار وارد می کند. این اتفاق منجر به حفظ تعادل و ثبات قیمت تتر خواهد شد. در حالت عکس این اتفاق اگر میزان تقاضا برای خرید تتر کاهش یابد قیمت آن دچار سقوط به کمتر از یک دلار می گردد. شرکت آیفینکس برای جلوگیری از وقوع این اتفاق تترها را پس گرفته و با این کار قیمت تتر را به یک دلار افزایش می دهد.

در واقع دلیل اصلی تعدیل قیمت تتر حفظ نسبت 1:1 میان تتر و دلار آمریکاست که توسط شرکت آیفینکس با ایجاد تتر جدید و یا از بین بردن تترهای موجود صورت می گیرد. با این وجود احتمال نوسان قیمت تتر در حد چند سنت طبیعی است. مثلا ممکن است قیمت آن به 1.02 دلار افزایش پیدا کرده و یا به 0.98 دلار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین کیف پول های تتر

مزایای ارز دیجیتال تتر نسبت به دلار

قابلیت استفاده از تتر به عنوان یک ارز عادی نظیر دلار و امنیت بالای تتر از جمله مهم ترین مزیت های تتر نسبت به دلار به شمار می رود. چرا که نگهداری حجم بالای دلار در خانه با خطراتی همراه است. اما تتر روی کیف پول دیجیتال نگهداری شده و امنیت آن بالاست. علاوه بر این امکان انجام حواله های بین المللی با استفاده از تتر کار را برای معامله گران بسیار آسان نموده است و دیگر نیاز به تبدیل پول به دلار و استفاده از سیستم بانکی با هزینه و زمان زیاد وجود ندارد. بر این اساس می توان گفت امن ترین راه برای انجام معاملات و نقل و انتقالات خرید تتر به جای دلار است.

مزایای ارز دیجیتال تتر نسبت به دلار

چرا استفاده از تتر مهم است؟

حواله های بین المللی به شکل دلار در سطح جهانی کاری دشوار و زمانبر است. مخصوصا اگر با تعطیلی آخر هفته همزمان شود. این در حالی است که رمزارز تتر انجام نقل و انتقالات بین المللی را در عرض چند دقیقه امکان پذیر می کند. بنابراین استفاده از تتر برای حفظ سرمایه، کسب سود از نوسانات رمزارزها و انتقال سریع دارایی ها در سطح بین المللی از مزیت های مهم استفاده از تتر به شمار می روند.

در شبکه بین بانکی بین المللی "سوییفت" تراکنش ها بسیار گران هستند. هر تراکنشی که در این شبکه انجام می شود کارمزدی معادل 20 تا 30 دلار خواهد داشت. علاوه بر این ممکن است از پولی استفاده کنید که صرافی مورد نظر از آن پشتیبانی نمی کند در این صورت بانک به منظور تبدیل پول و انتقال آن به خارج از کشور هزینه های سنگینی از حساب شخص کسر می کند و مقداری از پول را به عنوان کارمزد برداشت می کند. این در حالی است که هیچ کارمزدی برای انتقال پول بین کیف پول های تتر کسر نمی گردد. یا نهایتا کارمزد شبکه که مبلغی کمتر از یک دلار است از شما دریافت کند. بنابراین تتر یک راهکار عالی برای نقل و انتقالات پول در سطح بین المللی محسوب می گردد.

تتر به عنوان اولین ارز دیجیتال با ثبات در بازار کریپتوکارنسی شناخته می شود که ارزشی معادل یک دلار داشته و در برابر نوسانات قیمت بازار رمزارزها توانسته ارزش خود را حفظ کند. دلیل آن ماهیت استیبل کوین بودن تتر است. این ویژگی تتر منجر به تبدیل شدن آن به یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین استیبل کوین ها شده است. تا جایی که بیشترین کاربرد را در میان دیگر رمزارزها داشته و حجم معاملات روزانه آن حتی از بیت کوین نیز بیشتر است.