در حال حاضر بایننس به عنوان بزرگ ترین و مشهورترین صرافی ارز دیجیتال جهان شناخته می شود. برای آشنایی با ویژگی های مهم صرافی بایننس این مطلب را تا انتها دنبال کنید. با توجه به افزایش محبوبیت و کاربرد ارزهای دیجیتال در دنیای امروز به طور دائم صرافی های جدیدی برای انجام معاملات و خرید و فروش آنها راه اندازی و به جهان معرفی می گردند. به همین خاطر انتخاب یک پلتفرم خوب برای ترید و معاملات رمزارزها در حال حاضر کاری سخت و دشوار است. بایننس به عنوان محبوب ترین آنها بهترین گزینه برای سرمایه گذاران به شمار می رود. اما با این حال کاربران و افراد تازه کار بهتر است مطابق با نیازهای خود از دیگر پلتفرم ها و صرافی ها استفاده کنند.

آشنایی با صرافی بایننس و تاریخچه آن

در سال 2017 در کشور چین یک صرافی به نام بایننس راه اندازی شد. این صرافی توانست پس از مدتی پیشرفت های زیادی کسب کند و به عنوان بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا شناخته شود. بنیان گذاران این صرافی به دلیل قوانین سخت گیرانه کشور چین پس از مدتی مجبور شدند به کشور ژاپن مهاجرت کنند.

بنیانگذار بایننس چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zao) نام دارد. نام مستعار وی CZ است. او قبل از اینکه صرافی بایننس را تاسیس کند اقدام به توسعه چند سیستم مبادله برای بورس کشور ژاپن کرد. همچنین در گذشته توسعه دهنده کیف پول بلاکچین و مدیر فنی شرکت Blockchain.com بوده است.

سرمایه مورد نیاز این صرافی از طریق عرضه اولیه سکه چیزی معادل 15 میلیون دلار جمع آوری شد. در مقابل صرافی بایننس به کاربران خود ارز دیجیتال بومی اش یعنی بایننس کوین را به کاربران خود اعطا کرد. افرادی که در عرضه اولیه سکه شرکت کرده و سرمایه گذاری می کنند میزان سود بیشتری در مقایسه با دیگر کاربرانی که بعدها اقدام به خرید سهام می کنند دریافت خواهند کرد.

بایننس کوین یک رمزارز مستقل نیست و یک توکن بر بستر بلاکچین اتریوم است.

با توجه به این موضوع از زمان راه اندازی صرافی تا کنون رشد فوق العاده ای داشته است. به طور متوسط روزانه یک میلیارد دلار معامله در این پلتفرم انجام می شود و به همین خاطر به عنوان بزرگ ترین صرافی مبادلات آلت کوین ها از نظر حجم معاملات شناخته می شود. میزان سرعت رشد این صرافی پس از گذشت یک سال از زمان راه اندازی آن به حدی بود که برای مدتی ثبت نام و پذیرش کاربران جدید را متوقف نمود. در یک روز فقط 240 هزار اکانت جدید در بایننس ایجاد شد.

بنابراین بایننس بهترین صرافی های مخصوص رمزارزها به شمار می رود. این صرافی امکان خرید و فروش و مبادلات رمزارزها را برای کاربران فراهم می کند. در ابتدا تنها امکان مبادلات با ارزهای دیجیتال وجود داشت. کاربران قادر به انجام مبادلات با ارزهایی نظیر دلار و یورو نبودند. اما در حال حاضر وضعیت فرق کرده است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره صرافی های ارز دیجیتال بدانید.

مهم ترین ویژگی های صرافی بایننس

این پلتفرم مزیت ها و ویژگی های فراوانی دارد. در ادامه مهم ترین آنها را برای شما بازگو می کنیم:

  • کارمزد کم تراکنش ها
    مبادلات کریپتو- کریپتو دارای کارمزد تراکنش بسیار کمی است. به گونه ای که مشتریان برای هر خرید و فروش تنها 0.1 درصد کارمزد می پردازند. مثلا برای مبادله 1 اتریوم تنها 0.001 آن برای هزینه انتقال کم می شود.
    همچنین سپرده گذاری در بایننس هزینه ای نداشته و کاملا رایگان است. یعنی شما برای دریافت ارز دیجیتال و ذخیره آن در حساب کاربری تان روی بایننس نیازی به پرداخت کارمزد ندارید. کارمزد برداشت از حساب نیز به نوع ارز دیجیتال و مقدار تراکنش وابسته بوده و متفاوت است.
    مبنای محاسبات در بایننس بر اساس بیت کوین است. مثلا اگر چندین آلت کوین مانند اتریوم، تتر و ترون داشته باشید جمع ارزش آنها محاسبه و معادل بیت کوین آن را مشاهده می کنید. برای عمل سپرده گذاری هیچ محدودیتی از نظر میزان حجم تبادل نخواهید داشت. اما اگر قصد برداشت بیش از 2 بیت کوین را داشته باشید لازم است یک سری مدارک را برای تایید حساب کاربری تان ارسال کنید. برای این منظور نیاز به ارسال اطلاعات هویتی تان مانند پاسپورت را خواهید داشت.
  • پشتیبانی از تعداد زیادی آلت کوین
    تمامی ارزهای دیجیتال جدید به وجود آمده بعد از بیت کوین آلت کوین نامیده می شوند. دلیل اصلی محبوبیت بایننس این است که از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. به گونه ای که هر کاربر قادر است دارایی خود را با دیگران تبادل کند.
    بایننس تقریبا از بیش از 200 کوین پشتیبانی می کند. در این صرافی امکان خرید بسیاری از ارزهای دیجیتال مشهور نظیر اتریوم، ترون و... و حتی ارزهای کمتر شناخته شده نظیر زدکوین وجود دارد. در حالی که صرافی کوین بیس به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا به دلیل حجم بالای تبادلات بیت کوین، تنها پشتیبان کننده تعداد 25 کوین مختلف است.
  • اعطای جایزه به کاربران
    در این صرافی به ازای انجام معاملات معمولی احتمال اعطای جایزه وجود دارد. این جوایز ممکن است دائما تغییر کنند. اما اکثر اوقات جوایز همان ارزهای دیجیتال رایگانی هستند که به کاربران داده می شوند. یکی از جوایز عجیب و شگفت انگیز در این صرافی یک دستگاه خودرو مازراتی بوده است.
  • امنیت بالا
    این صرافی به دلیل استفاده از استاندارد CCSS از امنیت بالایی برخوردار است. وجود امنیت برای این صرافی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل از کاربران خود می خواهد اقدام به انجام احراز هویت دو مرحله ای کنند. این کار منجر به ایجاد یک سد امنیتی قوی برای محافظت از حساب کاربری کاربران است. در صورت فعال سازی این لایه امنیتی کاربران در زمان ورود، برداشت و یا انتقال ارز لازم است علاوه بر رمز عبور ثابت حساب کاربری خود، کد یکبار مصرف ارسال شده به شماره تلفن همراه یا ایمیلشان را وارد کنند.
  • میزان حجم مبادلات بالای ارز دیجیتال
    بایننس به دلیل پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز بیشتر توکن ها و کوین ها در آن خرید و فروش و مبادله می شوند و در هر ثانیه حجم بالایی مبادلات درون این صرافی انجام می شود. همچنین سرعت انجام تراکنش ها در این صرافی بسیار بالاست. در اکثر مواقع در کمتر از یک ثانیه سفارش خرید و یا فروش کاربران تایید می گردد. دلیل اصلی سرعت بالا به کارگیری ربات توسط تریدرهاست.
    در صورتی که قصد خرید یک ارز دیجیتال با میزان حجم مبادله پایین را دارید ممکن است نیاز باشد زمان بیشتری را منتظر بمانید. محبوبیت و میزان حجم مبادلات یک رمزارز تاثیر مستقیمی در سرعت تایید شدن یک سفارش دارد. برای درک بهتر این موضوع لازم است بدانید ارزهایی نظیر اتریوم، بیت کوین، تتر و ترون سریع تر قابل خرید و فروش هستند.
  • بایننس لانچ پد برای عرضه اولیه
    این صرافی به محض تکمیل عرضه اولیه ارزهای دیجیتال آنها را فهرست می کند. بنابراین بایننس به عنوان محبوب ترین صرافی برای بیشتر شرکت های تولید کننده رمزارز به شمار می رود. چیزی که بایننس برای لیست کردن توکن ها و کوین ها ملاک قرار می دهد دارا بودن زیرساخت قوی و مستحکم است.

صرافی ارز دیجیتال بایننس

صرافی بایننس مناسب چه کاربرانی است؟

از آنجا که این صرافی دو بخش Basic و Advanced را ارائه می دهد بسیار محبوب شناخته شده زیرا امکان استفاده از پلتفرم خود را برای کاربران عادی و تریدرهای حرفه ای فراهم می کند. همچنین این صرافی با همکاری شرکت Simplex امکان خرید از طریق کارت های بانکی و ارزهای فیات را برای کاربران خود فراهم کرده است. بایننس یک صرافی جهانی شناخته شده اما به دلیل رعایت قوانین تحریم آمریکا استفاده از خدماتش را برای ایرانیان ممنوع کرده است.

خدمات صرافی بایننس

این صرافی خدمات مختلف زیادی ارائه می دهد و قادر است با ارائه این قابلیت ها نیازهای کاربرانش را برطرف کند.

از جمله این خدمات عبارتند از:

  • ترید ارزهای دیجیتال
    با توجه به اینکه بایننس دارای رابط کاربری ساده و قابل فهمی است برای ترید کردن نیاز به حرفه ای بودن نیست. امکان تبدیل انواع ارز دیجیتال به یکدیگر در این صرافی فراهم شده است. مثلا می توانید تتر را به ترون یا بیت کوین را به اتریوم و یا بالعکس تبدیل کنید. همچنین به تازگی امکان تبدیل مبادلات رمزارز به ارزهای فیات وجود دارد. رابط کاربری این صرافی قابل تقسیم به سه قسمت ساده(Basic)، کلاسیک(Clasic) و حرفه ای(Advanced) است.
    معاملات قابل انجام در این صرافی به دو دسته تقسیم می گردند:
    معاملات اسپات
    معاملات مارجین
  • خرید و فروش رمزارزها
    در بایننس امکان خرید و فروش انواع ارزها فراهم شده است. به طور کلی سه روش برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. کاربران می توانند دارایی های خود را مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان برسانند. روش های خرید و فروش رمزارز در بایننس عبارتند از:
  1. تبادل همتا به همتا(p2p)
    با استفاده از این سرویس خریداران و فروشندگان با یکدیگر مستقیما ارتباط داشته و اقدام به فروش انواع ارزهای خود به یکدیگر می کنند. برای پرداخت روش های مختلفی وجود دارد. با این قابلیت پرداخت های فیات آسان شده است.
  2. انتقال الکترونیکی(SEPA)
    صرافی بایننس با همکاری سه شرکت امکان خرید مستقیم رمزارز را با استفاده از ارزهای فیات فراهم کرده است. در این روش میزان کارمزد پرداخت های یکپارچه یورو صفر است. لذا مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.
  3. کارت بانکی
    صرافی بایننس پس از همکاری با شرکت Simplex امکان انجام پرداخت با کارت های بانکی را از طریق ارزهای فیات فراهم کرده است. در این صورت کاربران قادر هستند 31 ارز دیجیتال مختلف را با درگاه های بانکی خریداری کنند. در نظر داشته باشید استفاده از این سرویس کارمزد بالایی دارد. مبلغ کارمزد برای پرداخت با دلار آمریکا 3.5 درصد افزایش می یابد.
  • پس انداز در بایننس
    به دلیل اینکه دارایی خود را بدون استفاده در صرافی نگه داشته اید سود دریافت خواهید کرد. برای این منظور دو روش وجود دارند:
    انعطاف پذیر(Flexible): در این روش برحسب میزان برداشت های مداوم سود دریافتی متفاوت است.
    قفل شده(Locked) :در این روش امکان دست زدن به موجودی قفل شده در مدت زمانی مشخص وجود ندارد. اما قادر خواهید بود سود بیشتری دریافت کنید.
  • بایننس فیوچرز(Binance Feutures)
    این ویژگی بایننس در سال 2019 ارائه شد و اجازه حدس قیمت ارزهای دیجیتال و در واقع ریسک را به معامله گران می دهد. در حال حاضر این قابلیت برای رمزارزهای محبوبی نظیر لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش، بیت کوین و برخی از دیگر رمزارزهای محبوب وجود دارد.
    در این روش قابلیت افزایش اهرم تا 125 برابر فراهم شده است. در نظر داشته باشید بایننس فیوچرز کاملا همراه با ریسک است. به گونه ای که تریدرها می توانند با سرمایه گذاری درست دارایی خود را تا 125 برابر افزایش دهند. یا در صورت اشتباه با همین ضریب متضرر خواهند شد.
    بایننس فیوچرزها به صورت جداگانه از حساب های کاربری معمولی درون بایننس نگهداری می شوند. تمامی سود و ضررها بر حسب تتر و یا دلار آمریکا محاسبه می شود. بایننس فیوچرز دارای رابط کاربری مشابه معاملات لحظه ای است. البته یک سری گزینه های اضافی برای پوزیشن های باز و کنترل مقدار اهرم در اختیار خواهید داشت. میزان کارمزد معاملات در بایننس فیوچرز حداکثر 0.04 درصد برای هر معامله بوده و بسیار کمتر از معاملات لحظه ای است. کم بودن حجم معاملات کاربران در هر ماه منجر به کاهش کارمزد معاملات می شود. میزان کارمزد تبادل هایی که منجر به نقدینگی سفارش ها می شوند نیز کم است.
  • بایننس ویزا کارت(Binance Visa Card)
    این ویژگی امکان انجام عملیات پرداخت با یک کارت اعتباری معمولی را فراهم می کند. در این صورت کاربران می توانند دارایی های دیجیتال خود را با استفاده از بایننس ویزا کارت در جایی که فقط ارز فیات را قبول می کند خرج کنند. در این روش دارایی دیجیتال شما به ارز فیات رایج کشور محل پرداخت تبدیل شده و نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. 
  • اعطای وام توسط کاربران صرافی بایننس
    اگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده مانند بیت کوین و اتریوم را وثیقه قرار دهید قادر به دریافت وام به صورت ارز فیات یا یک استیبل کوین مانند تتر هستید. با این کار دارایی دیجیتال شما حفظ می شود. همچنین به دلیل تبدیل آن به تتر نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. 
  • بایننس اسمارت پول( Binance Smart Pool)
    یک روش کسب سود بیشتر برای ماینرها به شمار می رود. زیرا در این روش ماینرها به گروه های استخراج کننده بزرگتر می پیوندند و در ازای فعالیت های یکسان سود بیشتری به دست می آورند. هش ریت متعلق به سودمندترین رمزارز  برای استخراج خواهد بود. 
  • استیکینگ(Staking)
    با استفاده از این سرویس حساب شما به یکی از نودهای شبکه ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم PoS شده و قادر به دریافت سود خواهید بود. استفاده از این سرویس نیاز به دانش تکنیکی درباره استیک کردن ندارد. شما با چند کلیک به یکی از نودهای فعال تبدیل می شوید. فرآیند استیکینگ در دو روش انعطاف پذیر و قفل شده قابل انجام است. 
  • بایننس لیکوئید سوآپ(Binance Liquid Swap)
    این سرویس مشابه با یونی سواپ بوده و امکان انجام ترید با کمترین میزان لغزش را فراهم می کند. یکی از روش های کسب درآمد در بایننس تامین لیکوئیدیتی در ازای دریافت بخشی از سود یک تراکنش است. تنها تفاوت این سرویس بایننس با یونی سواپ متمرکز بودن یونی سواپ است. 

صرافی binance

ارزهای قابل پشتیبانی و روش های پرداخت

بیش از تعداد 200 کوین توسط این صرافی پشتیبانی می گردد. در ادامه لیست مهم ترین آلت کوین های قابل معامله در این صرافی معرفی شده اند:

  • بیت کوین
  • ریپل
  • ترون
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • اتم
  • بایننس یو اس دی
  • چین لینک
  • بیت کوین کش
  • دش
  • ایاس
  • تتر
  • استلار
  • پاکسوس استاندارد
  • لایت کوین
  • نانو

در ابتدا در صرافی بایننس امکان معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات وجود نداشت. اما در آخرین آپدیت خود این امکان در این صرافی برای کاربران فراهم شد. علاوه بر این امکان خرید مستقیم از کارت های بانکی، SEPA و انتقال های بانکی فراهم شده است.

اما کاربران ایرانی بدلیل محدودیت هایی که دارند نمی توانند پرداخت های بین المللی انجام دهند.

معرفی صرافی ارز دیجیتال بایننس

بیشتر بخوانید: ارز فیات چیست و چه تفاوتی با ارزهای دیجیتال دارد؟

کارمزد معاملات بایننس

در حال حاضر مبلغ کارمزد ثابت برای هر تریدر که به تسویه سریع نیاز ندارد 0.1 است. کاربران سرویس بایننس فیوچرز کارمزدی کمتر از این مقدار پرداخت می کنند. ایجاد کننده 0.02 درصد و دریافت کننده کارمزدی معادل 0.04 درصد پرداخت می کنند.  

بنابراین بایننس در مقایسه با اکثر صرافی های ارز دیجیتال کارمزدهای پایین تری دارد. کارمزد برخی از صرافی ها 0.2 درصد و گاهی بیشتر است. میزان بالای کارمزد برای تریدرهای ارز دیجیتال با حجم بالای مبادلات به مفهوم پرداخت مبالغ هنگفت به صرافی هاست.

توکن انحصاری بایننس کوین BNB نام دارد. این توکن کمترین میزان کارمزد را داشته و مشمول 50 درصد تخفیف می شود. همانطور که گفتیم سپرده گذاری در این صرافی کاملا رایگان است. همچنین در ازای دریافت ارز دیجیتال روی کیف پول حساب کاربری تان نیاز به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. اما شخص ارسال کننده رمزارز لازم است کارمزد تعیین شده توسط صرافی را پرداخت نماید. در زمان برداشت از حساب نیز لازم است هزینه ای جزئی پرداخت نمایید. برای ایجاد وضعیت رقابتی میزان کارمزد برداشت از حساب در بایننس دائما در حال تغییر است.

جمع بندی 

پس از مطالعه این مطلب به طور کامل با صرافی ارز دیجیتال بایننس، تاریخچه، خدمات و ویژگی های این صرافی آشنا خواهید شد. این صرافی از بزرگ ترین و مشهورترین صرافی ارز دیجیتال جهان به شمار می رود و امکان ترید و انجام معاملات رمزارزها را برای کاربران فراهم می کند. میزان کارمزد معاملات در این صرافی بسیار کمتر از سایر صرافی های ارز دیجیتال است.