در عصر کنونی بازارهای مالی گسترش زیادی یافته است. از این رو بسیاری از افراد و سرمایه گذاران به دنبال بهترین مکان برای سرمایه گذاری می گردند. ظهور ارزهای دیجیتال و تنوع بسیار بالای آنها فعالان در بازارهای مالی را گیج و سردرگم کرده است. در ادامه این مطلب می خواهیم بدانیم کدام بهتر است؟ تتر یا دلار؟ کدام ارز سود بیشتری دارد؟

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چیست؟

تفاوت تتر و دلار

از آنجا که ارز دیجیتال تتر در دسته استیبل کوین ها قرار گرفته و دارای پشتوانه دلار آمریکاست، همواره قیمتی ثابت معادل یک دلار دارد. این به این مفهوم است که شما در هر زمان که مایل بودید می توانید اقدام به خرید تتر با پرداخت یک دلار کنید. از آنجا که ارزش تتر همواره ثابت بوده و با دلار برابر است برای بسیاری از معامله گران این سوال پیش می آید که تتر بخریم یا دلار؟

در پاسخ به این سوال باید گفت هر دو ارز تتر و دلار برای سرمایه گذاری می توانند گزینه خوبی باشند، اما تتر در مقایسه با دلار از مزیت هایی برخوردار است. لذا بسیاری از افراد ترجیح می دهند تتر را به جای دلار خریداری کنند.

تفاوت تتر و دلار

بیشتر بخوانید: چرا باید ارز دیجیتال تتر بخریم؟

چرا تتر بهتر است؟

در ادامه برای پاسخ به این سوال به بررسی مزیت های تتر نسبت به دلار می پردازیم:

  • ثبات قیمت
    ثابت بودن قیمت تتر از اصلی ترین تفاوت های آن با دیگر رمزارزها به شمار می رود. به این مفهوم که در اثر نوسانات بازار رمزارزها دچار تغییر قیمت نمی شود. قیمت تتر همواره ثابت و معادل یک دلار آمریکا است.
  • امنیت بالا
    نگهداری تتر نسبت به دلار که یک پول فیزیکی است امنیت بیشتری دارد. زیرا تتر یک ارز دیجیتالی است که روی کیف پول های دیجیتالی نگه داشته می شود. این والت ها امنیت بسیار بالایی داشته و امکان نگهداری حجم بالایی تتر را فراهم می کنند.
  • سرعت انتقال بالا
    انتقال و جا به جایی دلار از یک کشور به کشوری دیگر با استفاده از سیستم بانکداری زمان بر بوده و هزینه زیادی به همراه دارد. اما اگر به جای دلار از تتر استفاده کنید می توانید در کسری از ثانیه مبلغ دلخواه خود را انتقال دهید.
  • مستقل بودن
    پول های فیزیکی نظیر دلار تحت کنترل دولت بوده و در زمان شناخته شدن دلار به عنوان پول بین المللی آمریکا اقدام به ایجاد تحریم هایی علیه برخی از دولت ها کرد. اما تتر یک ارز مستقل شناخته شده و دولت ها هیچ گونه قدرتی برای کنترل و مدیریت آن ندارند.
    در این صورت احتمال اینکه دارایی تتر شما بلوکه شود صفر خواهد بود.
  • گستردگی استفاده در سیستم های پرداخت
    از آنجا که از تتر برای انتقال حجم بالایی از حواله های بین المللی استفاده می گردد بسیار محبوب شده است. دلیل استفاده گسترده از آن عدم وجود مشکل تفاوت قیمت در زمان ارسال و دریافت است.
  • پایین بودن کارمزد معاملات
    انجام معاملات با تتر در مقایسه با دلار کارمزد کمتری دارد. اگر به جای دلار از تتر برای خرید و فروش و نقل و انتقالات مالی استفاده کنید میزان کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد.

تفاوت تتر و دلار

در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به وجود یک استیبل کوین به منظور حفظ ارزش دارایی حس می گردد. همچنین در فرآیند نقل و انتقال ارزش دارایی شما تغییر نکرده و ثابت باقی می ماند. علاوه بر این استفاده از تتر برای کشورهایی نظیر ایران که ارزش پول ملی دائم در حال نزول است بسیار مناسب و کاربردی است. در واقع افراد می توانند بدون نیاز به ورود به دنیای کریپتوکارنسی از فواید استیبل کوین تتر بهره مند شوند.

تتر به عنوان یکی از پرکاربردترین رمزارزهای پایه از نظر حجم بازار کریپتوکارنسی شناخته می شود. این ارز توسط بلاک چین های مختلفی نظیر بیت کوین، اتریوم و ترون پشتیبانی شده و قابل معامله روی این بلاک چین هاست.

استفاده از رمزارز تتر علاوه بر حفظ ارزش دارایی به منظور مدیریت سرمایه و ثبت سفارش های جدید نیز امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: آیا ارز دیجیتال تتر امن است؟

کسب سود با تتر

با وجود روی کار آمدن استیبل کوین های دیگر و خطرات تحریم تتر اما همچنان ارز USDT بالاترین جایگاه را در میان استیبل کوین های بازار کریپتوکارنسی به خود اختصاص داده است. با وجود تغییراتی که در بازار رمزارزها اتفاق افتاده است اما تتر توانسته ارزش خود را حفظ کند. به همین خاطر ارز USDT تبدیل به یک رمزارز ایده آل برای سرمایه گذاری شده است. اما سوال این است که چگونه می توان با استفاده از این ارز بیشترین سود را کسب نمود؟

یکی از این روش ها این است که در زمانی که حس کردید دارایی دیجیتال شما در حال نزول قیمت است سریعا آن را به تتر تبدیل کنید و به این صورت ارزش دارایی خود را حفظ کنید. در این صورت زمانی که قیمت ارز شما کاهش یافت می توانید مجددا با فروش تتر تعداد واحد بیشتری از آن ارز را خریداری کنید.

تتر بخریم یا دلار

البته روش های زیادی برای کسب سود از تتر وجود دارد. یکی از این روش ها واریز تتر به پلتفرم گلگسی والت است. که در آن تتر به یک ارز فیات تبدیل شده و به عنوان وام در اختیار مشاغل قرار می گیرد. افراد پس از دریافت وام در زمان پایان اعتبار وام، سپرده های خود را همراه سود پس می دهند. در واقع پلتفرم گلگسی والت یک بستر ایده آل برای اتصال سرمایه گذاران به مشاغلی است که برای گسترش تجارت خود نیاز به بودجه دارند.

پس از مطالعه این مطلب به این موضوع پی بردید که خرید و نگهداری تتر بهتر است یا دلار؟ قطعا تتر به عنوان یک جایگزین دیجیتالی برای دلار محسوب شده و از مزیت هایی نسبت به دلار برخوردار است. همچنین به دلیل ارزش ثابت یک دلاری خود تبدیل به پر استفاده ترین رمزارز جهان شده است.