در این مقاله میخواهیم درباره ی چگونگی کار با کیف پول های اتریوم 2021 و هم نحوه حفظ امنیت آن آشنا شویم. پیش از سرمایه گذاری در اتریوم، به یک مکانی برای ذخیره ی آن نیازمندید. در دنیای کریپتوکارنسی به چنین جایی (Wallet) یا کیف پول میگویند.
کیف پول نرم افزاری است که به شما این امکان را می دهد تا سرمایه هایتان را ذخیره کنید،هر زمان که نیاز داشتید موجودی حسابتان را چک کنید و تراکنش انجام دهید، این تعریف ساده ای از کیف پول است.

بهترین کیف پول های اتریوم

تعداد کیف پول های ارز دیجیتال اتریوم به بیش از پنجاه می رسد، زیرا اتریوم پس از بیت کوین از نظر ارزش بازار در جایگاه دوم بازار ارز های دیجیتال قرار دارد. بنابراین، بر خلاف ارز های دیجیتال کم نام و نشان، انتخاب کردن یک کیف پول مناسب برای اتریوم چندان دشوار نیست.
اعتبار و امنیت در هنگام انتخاب کیف پول، باید دو معیار اصلی باشند. درمورد انتخاب کیف پول ها، حتما این نکته را میدانید که در حوزه ی ارزهای دیجیتال و بلاک چین، بر خلاف سیستم های سنتی، مسئولیت نگهداری از دارای ها بر عهده ی خود فرد است. بنابراین هرکس بانک شخصی خودش است.

این نکته را به خاطر بسپارید کنترل دارایی ها به معنای واقعی در دست خود کاربران نیست، زیرا کیف پول های روی صرافی ها، دایی ها را به‌ صورت امانی (Custody) نگهداری میکنند.در این مقاله منظور ما از کیف پول ها آن هایی هستند که کنترل اموال را به طور کامل به دست کاربران میسپارند، فعالان حوضه ی ارز دیجیتال نیز فضای ذخیره سازی امانی را کیف پول محصوب نمی کنند.

در ادامه ی این مقاله، کیف پول های اتریوم که از نظر ما در سال 2021 بهترین گزینه‌ها برای ذخیره اتریوم هستند را معرفی میکنیم. این فهرست کیف پول اتریوم معیارهایی مانند تعداد نصب، امنیت، بازخورد کاربران و ویژگی های متنوعی در خود لحاظ کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کیف پول های بیت کوین

بهترین کیف پول های اتریوم در سال 2021

مای ‌اتر والت (My ether wallet)

در تعریف ساده و کامل، مای اتروالت یکی از بهترین پلتفرم ها برای تبادل با بلاک چین اتریوم است که بدون اغراق، یکی از بهترین کیف پول های اتریوم به حساب می آید. کیف پول مای اتروالات فقط از اتریوم و توکن های بناشده بر این شبکه پشتیبانی میکند و متن باز یا (Open source) است.
مای اتروالت به هیچ عنوان کلید خصوصی کاربران را روی سرورهای اینترنتی ذخیره نمی کند و برخلاف تصور عده ای، مای اتروالت یک کیف پول تحت وب نیست. با استفاده از این سایت در واقع میتوان کیف پول خود را ایجاد کرده، در هر نرم افزار دیگری یا در خود این وب سایت مورد استفاده قرار گیرد.
مای اتروالت در کنار امکان ساخت و مدیریت کیف پول در وب سایت، برای راحتی و امنیت بیشتر این پلتفرم یک نرم افزار موبایل هم داراست که کاربران اندروید و IOS میتوانند از آن استفاده کنند.

وب سایت رقابت ناپذیر مای اتروالت، باعث شده است که تعداد زیادی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان اتریم به جز سرمایه گذاران و معامله گران از این پلتفرم استفاده کنند.

نقاط قوت:
• متن باز است.
• فراهم کردن امکان اتصال به کیف پول های سخت افزاری

نقاط ضعف:
• فقط از اتریوم و توکن های بناشده برآن شبکه پشتیبانی میکند.
• آسان نبودن کار با آن برای کاربران تازه کار

بهترین کیف پول های اتریوممتامسک (Meta mask)

درصورت کار با پروژه های مبنی بر اتریوم مانند (بازی های بلاک چینی یا صرافی های غیرمتمرکز یا همان بدون واسطه) به نظر می رسد که به متامسک نیاز پیدا خواهید کرد.
متامسک به صورت افزونه روی مرورگر های اینترنت (فایرفاکس و گوگل کروم) نصب می شود و از کیف پول های موثق و رسمی اتریوم محصوب میشود. نرم افزار متامسک امکاناتی بیش از یک کیف پول اتریم را داراست. برای مثال با متامسک امکان تبادل قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (Dappها) را می توان داشت، همچنین امکان ذخیره ی اتریوم و توکن های مبنی بر آن هم وجود دارد.
متامسک امروزه علاوه بر اینکه روی کامپیوتر های شخصی قابل نصب است، برای تلفن های هوشمند هم این قابلیت را طراحی کرده و در دسترس قرار گرفته است.

نقاط قوت:
• رابط کاربری آسان
• امکان تبادل با اپ های مبنی بر اتریوم را ایجاد می کند.
• متن باز است

نقاط ضعف:
• تنها از اتریوم و توکن های آن پشتیبانی می کند.
• کیف پولی که به اینترنت متصل باشد از لحاظ امنیتی به امنیت بیشتری نیاز دار.

تراست والتتراست والت (Trust wallet)

می خواهیم در این قسمت به معرفی یکی دیگر از کیف پول های وابسته به صرافی بایننس بپردازیم. این کیف پول چند ارزی بوده و یکی از بهترین کیف پول هایی است که برای اندروید و IOS طراحی شده است.
تراست والت همچنین پشتیبانی خوبی از توکن های غیر مثلثی (NFT) دارد. میتوان گفت سادگی و کاربر پسند بودن تراست، از مهم ترین نقاط قوت آن محصوب می شود. کیف پول تراست حدودا تمام ارز های دیجیتال معتبر را تحت حفاظت خود قرارداده است.
در موردمهم ترین معایب تراست والت میتوان به در دسترس نبودن آن برای کامپیوتر های شخصی یا وب و متن باز نبودن آن اشاره کنیم. در حال حاضر این کیف پول تنها برای تلفن های همراه ارائه شده است.
با توجه به این مطلب که تراست والت متعلق به بایننس است، برای کاربران ایرانی سوالی را به وجود می آورد که آیا خطر تحریم برایشان وجود دارد یا خیر. در جواب این سوال میتوان گفت که به دلیل غیر امانی بودن کیف پول تراست، کلید های خصوصی آن در سرور ها ذخیره نشده و تنها در موبایل کاربر ذخیره می شود و هیچ فرد دیگری نمیتواند به آن دسترسی داشته باشد.

نقاط قوت:
• پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال
• رابط کاربری آسان برای کاربران
• پشتیبانی از انواع توکن های اتریوم

نقاط ضعف:
• در دسترس بودن فقط برای موبایل و نداشتن نسخه ی دسکتاپ یا تحت وب
• کاملا متن باز نیست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین کیف پول های کاردانو

کیف پول سخت افزاری لجرکیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

بزرگ ترین تولید کننده ی کیف پول سخت افزاری، شرکت لجر (Ledger) بوده که دفتر مرکزی آن هم واقع در شهر فرانسه است.این کیف پول ذخیره کلید خصوصی دارایی های دیجیتال کاربران، با توان های امنیتی ویژه در یک فضای فیزیکی که احتمال دزدیده شدن دارایی ها و هک شدن کیف پول در حد امکان کاهش پیدا می کند، تعریف ساده ای از کیف پول سخت افزاری است.
از بهترین مدل های تولیدی شرکت لجر میتوان به مدل لجر نانو ایکس (Ledger nano X) و لجر نانو اس (Ledger nano S) اشاره کرد که حدودا همه ارزهای دیجیتال تایید شده همراه با هزاران توکن (مبنی بر اتریوم، ایاس و...) تحت پشتیبانی این کیف پول هستند. از بین تولید کنندگانی که برای کیف پول سخت افزاری وجود دارد، هم اکنون کیف پول سخت افزاری لجر، سطح بالاتری نسبت به بقیه تولید کنندگان دارد. کیف پول سخت افزاری لجر در ایران در وب سایت های بسیاری در دسترس قرار گرفته و فروخته می شود.
بنابر این، برای نگهداری تمام ارزهای دیجیتال معتبر و حفظ اتریوم، توکن های مبنی بر آن یک کیف پول کافی است.

نقاط قوت:
• امنیت بالا
• پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال
• دارا بودن تیم توسعه دهنده و پشتیبانی قوی

نقاط ضعف:
• نامناسب بودن برای استفاده ی روزمره (پرداخت و معامله ها)

بهترین کیف پول اتریومکیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)

شرکت ترزور نخستین سازنده ی کیف پول های سخت افزاری بیت کوین برای تمام مردم به حساب می آید، و دفتر مرکزی آن در کشور چک مستقر است.
حریف لجر، ترزور، است که قیمت کمتری در مقایسه با لجر دارد و جزء سایر گزینه ها برای ذخیره اتریم به شمار می رود، ولی از جنبه فروش، لجر گوی به مدت سه سال است که رقابت را از آن خود کرده و از ترزور گرفته است. با وجود همه ی این ها باز هم ترزور جزء کیف پول های امن بوده و همچنان میتوانید آن را با خاطر جمع مورد استفاده قرار دهید.
در این جا می خواهیم مدل های مختلف ترزور را مورد برسی قرار دهیم. ترزور بعد از کیف پول ترزور وان (Trezor One) که همان طور که گفته می شود بسیار موفق هم ظاهر شده، ترزور مدل تی (Trezor Model T) محصول جدید تری از ترزور است که به بازار ارائه داده است. مدل تی از امکانات جانبی و زیبایی بیشتری بهره مند است ولی اگر بخواهیم هر دو آن ها را از نظر امنیت مقایسه کنیم، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. اگر بخواهیم این دو را از نظر پشتیبانی ارز های دیجیتال مقایسه کنیم، مدل تی از تعداد ارز های بیشتری پشتیبانی می کند در حالی که مدل وان ریپل و چند ارز دیگر را مورد پوشش قرار نمی دهد.

نقاط قوت:
• از امنیت بالایی برخوردار است.
• دارای تیم توسعه دهنده و پشتیبانی قوی برخوردار است.
• از هزاران ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند.

نقاط ضعف:
• نامناسب بودن برای استفاده‌های روزمره (پرداخت یا معاملات)
• مدل تی نسبت به مدل‌های هم‌رده قیمت بسیار بالاتری دارد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اتریومکیف پول انجین (Enjin wallet)

کیف پول انجین برای سیستم عامل های اندروید و IOS ارائه داده شده، و کنترل کامل دارایی ها تحت مدیریت خود کاربر است زیرا کلید های خصوصی را روی خود دستگاه ذخیره می کند.
لازم به ذکر است که برای عرضه کردن کیف پول روی گوشی های گلکسی جدید تیم انجین با شرکت سامسنگ همکاری می کنند.
این کیف پول یک کیف پول موبایلی با اعتبار به شمار می رود که صد ها ارز دیجیتال مانند اتریوم و توکن های آن را مورد پشتیبانی خود قرار داده است.
همه ی کاربران انجین میتوانند با کمترین دانش فنی از کیف پول انجین برای ذخیره کردن اتریوم و توکن های آن استفاده کنند زیرا رابط کاربری انجین بسیار ساده و برای کاربران تازه کار مناسب است.

نقاط قوت:
• پشتیبانی از صد ها ارز دیجیتال
• دارای صفحه کلید امن
• رابط کاربری آسان

نقاط ضعف:
• متن باز نیست.
• تنها برای موبایل در دسترس قرار گرفته و نسخه ی دسکتاپ ندارد.

بهترین والت اتریومکیف پول مای‌سلیوم (Mycelium wallet)

یکی از قدیمی ترین و بهترین کیف پول های بیت کوین، که مدتی می شود از اتریوم و توکن های مبنی بر آن را هم پشتیبانی می کند، کیف پول مای سلیوم نام دارد.
کیف پول مای سلیوم در زمینه امنیتی امکانات زیادی دارد و ویژگی های امنیتی جالبی را در خود جای داده که موجب شده همه ی سرمایه گذاران در رابطه با دارایی های خود اطمینان داشته باشند.
نصب این نرم افزار برای کاربران اندروید و IOS رایگان است و میتوانند روی گوشی های هوشمند خود از آن استفاده کنند.
یکی دیگر از امکانات این کیف پول، اتصال آسان به کیف پول های سخت افزاری است که با این امکان می توانید به آسانی از دارایی های موجود در کیف پول کاغذی استفاده کنید.
با اینکه مای سلیوم از امنیت و پشتوانه ی بالایی برخوردار است، اما برای کاربران تازه کار به دلیل رابط کاربری پیچیده ای که دارد استفاده از آن را کمی مشکل کرده است.

نقاط قوت:
• پشتیبانی از اتریوم به غیر از بیت کوین
• تا حد زیادی متن باز بودن
• ویژگی های امنیتی بی نظیر

نقاط ضعف:
• در دسترس بودن فقط برای موبایل و نداشتن نسخه ی دسکتاپ
• آسان نبودن کار با آن برای کاربران تازه کار

بهترین کیف پول اتریوم- اتمیککیف پول اتمیک (Atomic wallet)

کیف پول اتمیک والت حدودا همیشه جزء بهترین ها بوده و زمان زیای است که در زمینه ی کریپتو کارنسی ها به یکی از کیف پول های مطلوب تبدیل شده است. این کیف پول به علاوه ی اینکه از اتریوم و توکن های آن پشتیبانی می کند، بیش از 300 ارز و توکن دیگر را نیز تحت پوشش قرار داده است.
یکی از برجسته ترین ویژگی هایی که اتمیک والت دارد، امکان تبدیل کردن ارز های دیجیتال از داخل کیف پول ها را فراهم می کند افزون بر این کنترل کامل کلید های خصوصی را نیز در دست کاربران قرار داده است. نرم افزار کیف پول اتمیک هم برای تلفن های همراه و هم برای سیستم عامل ها طراحی شده.
از ویژگی های دیگر این کیف پول می توان به داشتن رابط کاربری جذاب آن اشاره کرد که استفاده از آن را برای کاربر بسیار راحت کرده است.

نقاط قوت:
• پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال.
• امکان مبادله ارز های دیجیتال در داخل کیف پول.
• مناسب بودن آن برای کاربران تازه کار

نقاط ضعف:
• متن باز نیست.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره ارزهای دیجیتال و پرفکت مانی

بهترین والت ethereumکیف پول اکسودوس (Exodus wallet)

کیف پول اکسودوس علاوه بر رابط کاربری جذابی که دارد از امنیت بالایی برخوردار است. کیف پول اکسودوس از سال 2015 تاکنون به کاربران ارز دیجیتال خدمت رسانی کرده است و جزء قدیمی ترین کیف پول ها است. نرم افزار اکسودوس از رابط کاربری جذابی برخوردار است، و از صد ارز دیجیتال و توکن های آن پشتیبانی می کند. این نرم افزار در ابتدا فقط برای کامپیوتر های شخصی طراحی شده بود ولی اکنون سیستم عامل های اندروید و IOS هم میتوانند آن را نصب کنند.
باتوجه به این موضوع که کیف پول اکسودوس برای ذخیره کردن اتر ها کیف پول خوبی به شمار می آید، اما گزارشاتی از سمت کاربران داشته که نشان می دهد در ذخیره توکن های اتریوم مشکلاتی به همراه دارد.
برای استفاده از اکسودوس باید آی پی خودتان را عوض کنید، زیرا زمان زیادی است که اکسودوس آی پی ایران را مسدود کرده است. این کیف پول با این وجود کلید های خصوصی را روی دستگاه ذخیره می کند، به همین دلیل اکسودوس نمیتواند آن ها را بلوکه کند زیرا به دارایی ها دسترسی ندارد بنابر این جای نگرانی برای کاربران نمی گذارد.

نقاط قوت:
• پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال
• رابط کاربری مناسب برای کاربران تازه کار

نقاط ضعف:
• گزارش برخی مشکلات در ذخیره ی توکن های اتریوم
• آی پی ایران را مسدود کرده
• متن باز نیست.

بهترین کیف پول اتریومکیف پول بلاک چین (Blockchain.com)

اگر به دنبال کیف پولی با امنیت بالا و که امکان اتصال با هر دستگاه متصل به اینترنت را برای شما فراهم سازد میگردید، کیف پول بلاک چین گزینه ی خوبی است.وب سایت بلاک چین در سال 2018 تحت پوشش قرار دادن اتریم ها را آغاز کرد و یکی از بهترین کیف پول های تحت وب بیت کوین به شمار می آید.
دسترسی به دارایی ها تنها به وسیله ی هر دستگاهی تنها با یک مرورگر امکان پذیر است، که از مهم ترین مزیت های کیف پول بلاک چین محسوب میشود. در این کیف پول نیز کلید های خصوصی روی سرور های اینترنتی ذخیره شده، ولی به دلیل این که کلید ها رمزنگاری شده اند شرکت بلاک چین دسترسی ای به دارایی ها نداشته و کنترل آن ها تنها در دست کاربران است.
دسترسی به دارایی ها به دلیل برنامه ی موبایلی ای که بلاک چین دات کام دارد، برای کاربران بسیار آسان شده است.
با توجه به ویژگی های مثبتی که داراست اما در این کیف پول امکان مدیریت توکن ها وجود ندارد، که به همین دلیل برای ذخیره توکن های مبنی بر اتریوم (ERC-20) مناسب نیست. در نتیجه این نکته را در نظر بگیرید که به دنبال جایی برای ذخیره توکن های مبنی بر اتریوم مثل چین لینک، بت و ... باشد و تنها از کیف پول بلاک چین برای ذخیره اتر، بیت کوین و ... استفاده کنید.

نقاط قوت:
• امکان اتصال با هر دستگاه متصل به اینترنت
• ویژگی های امنیتی پیشرفته

نقاط ضعف:
• کاربرد زیادی برای ذخیره ی توکن های مبتنی بر اتریوم ندارد و فقط مناسب ذخیره ی اتریم است.

بیشتر بخوانید: معتبرترین کیف پول های بیت کوین برای اندروید

چگونگی کارکرد کیف پول اتریوم

همان جور که برای کار با اینترنت نیازی نداریم با زیر ساخت های آن آشنا شویم، نیازی هم نیست درباره ی چگونگی کار با کیف پول های اتریوم آشنا باشیم.در ادامه ی این مقاله چگونگی کار کیف پول های اتریوم را به صورت خلاصه توضیح خواهیم داد تا درک بیشتری از چگونگی ذخیره سازی و تراکنش ها داشته باشید.

انتقال مالکیت، کاری که کیف پول ها انجام می دهند

شباهتی بین کیف پول های فیزیکی و کیف پول اتریوم وجود ندارد. یک دسته از کلید های رمزنگاری شده که کیف پول از طریق این کلید ها با بلاک چین ارتباط برقرار می کند تا در نتیجه تراکنش ها انجام شود، تمام چیزی است که در یک کیف پول اتریوم ذخیره می شود. در حقیقت اتر و توکن های اتریومی مثل ارز های دیجیتال به صورت فیزیکی وجود ندارند.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، زمانی که شما اتریوم ارسال میکنید شما چیزی ارسال نکرده اید، و تنها مالکیت آن را به فرد دیگر واگذار کرده اید.

آدرس عمومی کیف پول چیست؟ این آدرس ها رشته ای از حروف و اعداد را شامل می شوند که عملکرد آن همانند یک حساب بانکی است. همه ی کیف پول های اتریوم دارای یک یا چند آدرس عمومی هستند. آدرس کیف پول خودتان را در صورت دریافت اتریوم، باید در اختیار فرستنده قرار دهید.

توکن های اتریومی

اگر بخواهیم توکن هارا به صورت ساده توضیح دهیم میتوانیم بگوییم، در بازار ارز های دیجیتال به ارزهایی توکن می گویند که از خود بلاک چین ندارد و جابه جایی خود را از طریق بلاک چین دیگر مثل اتریوم انجام می دهند. همچنین روی شبکه اتریوم می توان ارز های دیگری را ایجاد نمود، که به آن ها توکن می گویند.
به توکن هایی که بر پایه ی اتریوم هستند، «توکن های ERC-20 » نیز میگوییم. توسعه دهندگان برای این که بتوانند توکن های جدید ایجاد کنند، نام استاندارد ERC-20 را قرار داده اند. از بزرگ ترین توکن های اتریومی می توان به سه ارز تتر، چین و لینک و بت (BAT) اشاره کرد. احتمالا دانستن این نکته برایتان موثر باشد که، در حال حاضر بیش از ۲,۵۰۰ ارز دیجیتالی که در بازار موجود هستند، توکن های بر پایه ی اتریوم اند.

تمام توکن های برپایه اتریوم را می توانیم روی یک آدرس اتریوم ذخیره کنیم. در نتیجه اگر یک کیف پول بسازیم می توانیم همه توکن های مبنی بر آن را هم مدیریت و ذخیره کنیم. در زمان ارسال توکن باید در کیف پول خود کمی اتر هم داشته باشید، زیرا کارمزد برای انتقال اتر ها را باید به شکل اتر پرداخت نمود. می توان روی یک کیف پول اتریوم همه توکن های مبنی بر اتریوم را هم ذخیره کرد.

کلید های خصوصی و عمومی

کلید های عمومی و خصوصی، دو رشته ی متنی جدا و مکمل یکدیگر در کیف پول های اتریوم هستند. اگر کلید های خصوصی را مثل یک گذرواژه بدانیم، بنابر این می تواند حکم تمام دارایی ها را داشته باشد. بدون تردید ما باید از کلید های خصوصی خود به صورت مخفیانه نگهداری کنیم تا مانع دزدیده شدن اتر های خود شویم، زیرا شبکه به وسیله ی این کلید ها ارسال و انتقال تراکنش ها را انجام می دهد.
در ادامه ی این مقاله، درباره حفظ امنیت کیف پول های اتریوم به طور کامل توضیح خواهیم داد.

حفظ امنیت کیف پول های اتریوم

در حوضه ارز های دیجیتال هرکس بانک شخصی خودش است، نکته ایست که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کرده ایم. هر شخصی که در اتریوم سرمایه گذاری می کند برای حفظ امنیت دارایی های خود باید به نکاتی که در ادامه مقاله گفته خواهد شد توجه کند.

دانلود از منابع معتبر

نرم افزار های مربوط به کیف پول ها می توانند بدافزار و عامل سرقت سرمایه هایتان باشند در صورتی که، از منابع نامعتبر دانلود شوند.

بهترین منبع برای دانلود نرم افزار ها همان صفحه ی رسمی هر کیف پول است. هر از گاهی نرم افزار های تقلبی با نام و لوگوی نرم افزار های اصلی در گوگل پلی و اپ استور نمایان می شوند، بنابراین حتی زمانی که می خواهید نرم افزار را از گوگل پلی یا اپ استور هم دانلود کنید باید بسیار محتاطانه عمل کنید. به عنوان مثال یک نمونه برجسته، نرم افزار موبایل لجر، «Ledger Live» نام دارد. مدتی پیش به دلیل تحریم ها کاربران ایرانی نمی توانستند نرم افزار اصلی را در گوگل پلی مشاهده کنند، از طرف دیگر چند نرم افزار تقلبی با لوگو و نام های شبیه به لجر لایو نمایان شده بودند. نصب این نرم افزار های تقلبی برابر با از بین رفتن تمام سرمایه هایتان است.

بک آپ گرفتن

اولین اقدامی که باید بعد از نصب کیف پول انجام دهید، از کیف پول نسخه ی پشتیبان یا بک آپ بگیرید. این کار برای این است که در صورت خرابی دستگاه، از بین رفتن یا حذف نرم افزار و... دارایی هایی که در این کیف پول هستند در امان می مانند.
نوع تهیه نسخه پشتیبان در هر کیف پولی می تواند متفاوت باشد. تعدادی از کیف پول ها هستند که به عنوان بک آپ به کاربران مجموعه ای 12 یا 24 تایی از کلمات انگلیسی نمایش می دهد که تقریبا با کلید های خصوصی تفاوت چندانی ندارند، درصورت بروز مشکل کاربر با استفاده از آن می تواند دارایی های خود را بازیابی کند. تعداد دیگری از کیف پول ها هستند که کلید های خصوصی را به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار می دهد تا آن را در جای امنی ذخیره کند. بعضی کیف پول ها هم هستند که فایل مخصوصی به کاربران می دهند که از طریق پسوردی که کاربر انتخاب می کنند، رمزنگاری می شود که باید از آن فایل و گذرواژه بک آپ گرفته شود درصورتی که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنند.

استفاده از گذرواژه های قوی

سعی کنید از گذرواژه های ایمن برای نام کاربری خود استفاده کنید، برای این کار بهتر است از علائم نگارشی حروف بزرگ و کوچک انگلیسی در گذرواژه ی خود استفاده کنید. سعی کنید از گذرواژه های ضعیف استفاده نکنید، زیرا نرم افزارهایی به نام «کرکر» وجود دارند که گذرواژه های مختلف برای یک نام کاربری را با سرعت بالایی مورد برسی قرار می دهد و در صورت ساده بودن گذرواژه ی شما در کمتر از چند روز می تواند آن را شناسایی کند. البته سیستم های کیف پول امروزه تجهیز شده از لایه های ضداسپم هستند.

فعال کردن ورود دو مرحله ای

فعال کردن ورود دو مرحله ای یا اعتبار سنجی دوعاملی (2FA) در کیف پول باعث می شود تا کسی حتی در صورت داشتن گذرواژه نیز نتواند به آن دست یابی پیدا کند. برای استفاده از این قابلیت کاربران باید زمانی که گذرواژه ی خود را وارد می کنند، فیلتر دیگر مانند(تایید پیامکی، ایمیل و یا پین کد) را فعال کنند.

به روز رسانی نرم افزار

برای این که همیشه امن ترین محیط را برای کیف پول خود به وجود آورید، باید نرم افزار خود را به روز رسانی یا آپدیت کنید. تلفن های همراه و سیستم های رایانه ای خود را نیز مانند کیف پولتان همیشه به روز کنید. همچنین این اقدام را برای نرم افزار های ضدویروس و ضدبد افزارهای خود نیز انجام دهید.

استفاده از مرورگر جداگانه

به دلیل وجود افزونه های مخرب مرورگرها، اگر می خواهید به وسیله ی مرورگر متصل شوید یا هم اکنون دارید از کیف پول تحت وب استفاده می کنید، باید این ها را در نظر بگیرید. اختصاص دادن یک مرورگر به اصطلاح تمیز و فاقد افزونه برای دسترسی به کیف پولتان، بهترین راه برای کاهش خطر سرقت کلید های خصوصی است.

جمع بندی مطالب

همان طور که می دانید تعداد زیادی از کیف پول های معتبر و امن برای اتریوم وجود دارد. با 10 کیف پول از بهترین کیف پول های اتریوم برای ذخیره ی امن در این مقاله آشنا شدیم، احتمالا شما هم بررسی و تحقیقات لازم را انجام داده اید و هیچ گاه تنها به توصیه های دیگران اتکا نداشته باشید. فراموش نکنید که برای انتخاب کیف پول شما باید ابتدا مهم ترین معیارها که اعتبار و امنیت هستند را در نظر بگیرید و در آخر سایر معیار ها را بررسی کنید. همان طور که در این مقاله هم به آن اشاره شد، خودتان نیز در برابر امنیت کیف پولتان وظایفی دارید حتی اگر امنیت کیف پولتان بالا باشد.