یکی از انواع ارزهای میم کوین بر بستر بلاکچین اتریوم شیبا اینو نام دارد. در واقع شیبا اینو یکی از ارزهای نوظهور است که در آگوست سال 2020 به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شد. این ارز نوسانات زیادی را از همان بدو ورود خود تجربه کرده است. بنابراین سودهای هنگفتی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته است. بر این اساس لازم است معامله کنندگان با این ارز و ویژگی های مهم آن آشنا باشند. در ادامه می خواهیم شما را با رمزارز شیبا اینو، ویژگی ها، کاربردها و آینده آن آشنا کنیم.

آشنایی با ارز دیجیتال شیبا اینو

یکی از انواع ارزهای دیجیتال که روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و هیچ بلاکچین اختصاصی و مستقل از خود ندارد، ارز دیجیتال شیبا اینو نام دارد. بنیانگذار شیبا اینو یک شخص دارای نام مستعار ریوشی (Rhyoshi) است. وی خود را  WOOF PAPAR  معرفی کرده است. دلیل انتخاب بلاکچین اتریوم توسط ریوشی امنیت و اعتبار اتریوم بود.

تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال شیبا اینو

اولین بار در سال 2020 یک شخص ناشناس به نام Ryoshi رمزارز شیبا اینو را به بازار وارد کرد. تصویر نمادین به کار رفته در این رمزارز همان تصویر سگ معروف دوج کوین بود. در ابتدای عرضه شیبا اینو هدف از استفاده از این تصویر شوخی و سرگرمی بود که پس از مدتی در شبکه های اجتماعی وایرال شد.

شیبا اینو یک توکن محسوب می گردد زیرا از خود بلاکچین اختصاصی نداشته و مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. شیبا اینو خود را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی کرده است. با توجه به اینکه این ارز رشدهای فوق العاده زیاد و سریعی داشت، سرمایه گذاران زیادی توانستند با خرید آن سودهای هنگفتی به دست آورند.

تعداد کل عرضه این ارز یک کوادریلیون است که تقریبا نصف این مقدار روی شبکه اتریوم قرار گرفته است و نصف دیگر آن در اختیار ویتالک بوترین بنیانگذار اتریوم قرار دارد. همانطور که گفتیم بوترین مقداری از این توکن ها را به منظور کمک به مهار بیماری کرونا به کشور هند هدیه کرد. شیبا اینو همانند دوج کوین از تصویر سگ ژاپنی استفاده کرده است.

ارز دیجیتال شیبا اینو

بیشتر بخوانید: بلاکچین اتریوم و ارز دیجیتال ETH چیست؟

مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال شیبا اینو

  • بر بستر بلاکچین اتریوم بوده و یک میم کوین محسوب می گردد که هدف اصلی آن ایجاد سرگرمی است.
  • ارز شیبا اینو کاملا ساده طرباحی شده و فاقد پیچیدگی است. به همین دلیل توسط مردم عام قابل استفاده است. از آنجا که شیبا اینو یک ارز عامه پسند محسوب می گردد طرفداران زیادی دارد.
  • هیچ مبلغی برای راه اندازی و تبلیغات شیبا اینو توسط بنیانگذار آن پرداخت نشده است. در واقع ریوشی با این شعار شیبا اینو را ایجاد کرد که می توان بدون پرداخت کمترین هزینه ای یک ارز دیجیتال را اندازی کرد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Shiba Inu

  • پایین بودن قیمت: یکی از مهم ترین مزیت های رمزارز شیبا اینو قیمت پایین آن است که امکان خرید میلیون ها توکن را برای کاربران فراهم می کند.
  • نوسان بالا: ویژگی نوسان های شدید این رمزارز امکان کسب سودهای هنگفت از این رمزارز را برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند فراهم کرده است.
  • نبود اطلاعات زیاد در گوگل: به منظور همه گیر شدن این رمزارز و استفاده گسترده از آن لازم است کاربران اطلاعات لازم در رابطه با آن را به دست آورند. اما زمانی که آنها اقدام به جستجوی کلمه "شیبا اینو" در اینترنت می کنند بیشتر اطلاعات مربوط به یکی از انواع سگ های ژاپنی را به دست می آورند نه ارز دیجیتال شیبا.
  • عدم دارا بودن بلاکچین اختصاصی: از آنجا که شیبا اینو لقب قاتل دوج کوین را به خود اختصاص داده است نداشتن بلاکچین اختصاصی یک نقطه ضعف برای آن محسوب می گردد.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال شیبا اینو

با توجه به اینکه شیبا اینو بر بستر بلاکچین اتریوم است سازگار با این اکوسیستم می باشد. با توجه به امنیت بالای اتریوم این بلاکچین بستر خوبی برای شیبا اینو به شمار می رفت. علاوه بر این ها اتریوم منجر به غیرمتمرکز ماندن پروژه می شد.

توکن های اکوسیستم شیبا اینو در سه نوع مختلف است. از جمله آنها عبارتند از:

  • شیبا اینو (SHIB):
    ارز اصلی پروژه SHIB نام دارد. تعداد کل عرضه این توکن 1 کوادریلیون است و تامین کننده کل اکوسیستم شیبا اینو محسوب می گردد. با این وجود میزان 50 درصد از آن توسط توسعه دهنده به منظور اهداف نقدینگی در یونی سواپ قفل شده است. بنیانگذار اتریوم موظف به نگهداری 50 درصد باقی مانده بود. اما مقداری از توکن های خود را فروخت و هزینه آن را به صندوق امداد کووید19 در هند هدیه کرد. این کار منجر به افزایش قیمت SHIB شد. پس از آن بوترین اقدام به سوزاندن حدود 40 درصد از کل عرضهSHIB  کرد و با این کار میزان کوین های در اختیار کاربران را کم کرد.
  • لیش (LEASH):
    دومین توکن موجود در اکوسیستم شیبا اینو لیش نام دارد. این توکن در مجموع تعداد 107646 عرضه می گردد که در مقایسه با تعداد عرضه توکن SHIB بسیار کمتر است.
  • بون (BONE):
    این توکن به عنوان توکن حکمران اکوسیستم شیبا اینو به شمار می رود. این توکن در حالت کلی تعداد 250 میلیون عرضه می گردد. کاربران قادرند با استفاده از این توکن در رابطه با پیشنهادات آینده اکوسیستم رای دهند.

ارز دیجیتال شیبا اینو

بیشتر بخوانید: آشنایی با شت کوین و تفاوت آن با دیگر ارزهای دیجیتال

خرید و فروش رمزارز Shiba Inu

به منظور خرید ارز دیجیتال شیبا اینو می توانید از طریق صرافی های داخلی و خارجی اقدام نمایید. از جمله صرافی های معتبر بین المللی که این رمزارز را لیست کرده اند بایننس و کوین بیس را می توان نام برد. بیشترین میزان معامله این رمزارز چیزی حدود 18 درصد از کل معاملات این رمزارز هم اکنون در صرافی بایننس انجام می شود. علاوه بر صرافی های معرفی شده، صرافی شیبا سواپ نیز امکان انجام مبادلات شیبا را فراهم کرده است. دیگر صرافی های ارز دیجیتال پشتیبان کننده از این رمزارز عبارتند از:

  • Bitmart
  • Bitforex
  • Shibaswap
  • Uniswap
  • Hobit
  • Poloniex
  • و...

پیش بینی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

شیبا اینو تجربه یک جهش فوق العاده و پس از آن افت شدید قیمت و کاهش ارزش خود را داشت. با این وجود همچنان حجم معاملات آن بالاست و نسبت به قیمت عرضه خود در قیمت بالاتر عرضه می گردد. همچنین به دلیل لیست شدن و پذیرش آن توسط صرافی های بزرگی مانند بایننس در مدت زمان کوتاه رشد خوبی را تجربه کرد. با این وجود بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که شیبا اینو یک شت کوین است. ولی به دلیل محبوبیت زیاد آن، به نظر می رسد آینده خوبی پیش رو دارد.

سوالات متدوال

  • ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟
    یکی از انواع ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین اتریوم که هیچ بلاکچین مستقل و اختصاصی نداشته و دارای سه نوع توکن است.
  • مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟
    سادگی استفاده و عدم پیچیدگی آن منجر به افزایش محبوبیت آن میان عامه مردم شد.
  • کیف پول های ارز دیجیتال شیبا اینو کدامند؟
    از جمله این کیف پول ها می توان ترزور، لجر، تراست والت و متامسک را نام برد.
  • اکوسیستم شیبا اینو از چند نوع توکن تشکیل شده است؟
    اکوسیستم شیبا اینو از سه نوع SHIB، LEASH و BONE تشکیل شده است.
  • آیا سرمایه گذاری روی شیبا اینو خوب است؟
    ارزهای دیجیتال کاملا بی ثبات بوده و دائم در حال نوسان قیمت هستند. بنابراین سرمایه گذاری روی شیبا اینو نیز یک سرمایه گذاری پرخطر محسوب می گردد.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست

بیشتر بخوانید: آلت کوین چیست و بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری کدامند؟

جمع بندی

ارز دیجیتال شیبا اینو یکی از ارزهای میم کوین در بازار کریپتوکارنسی به شمار می رود. این ارز روی شبکه بلاکچین اتریوم قرار گرفته و از خود بلاکچین مستقلی ندارد. به همین خاطر در دسته توکن ها قرار می گیرد. برای سرمایه گذاری روی یک رمزارز خاص علاوه بر قیمت آن لازم است نکات دیگری را در نظر بگیرید. علت محبوبیت شیبا اینو جامعه محور بودن آن است. البته حمایت افراد مشهوری نظیر ایلان ماسک نیز تاثیر زیادی روی این قضیه داشته است. برای موفقیت یک شبکه بلاکچینی مهم ترین عامل قابلیت ایجاد اعتماد و جلب نظر کاربران است که شیبا اینو در این زمینه موفق بوده است.