در لیست رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال سندباکس جزو محبوب ترین ها به شمار می رود. سندباکس در واقع به دلیل دارا بودن یک بازی آنلاین پرطرفدار امکان ساخت املاک، آواتارها، دارایی ها و... را به کاربران داده که آنها می توانند از این طریق کسب درآمد کنند. برای آشنایی بیشتر با پلتفرم سندباکس و توکن محبوب SAND این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

SandBox چیست؟

در دنیای متاورس یکی از محبوب ترین بازی ها سندباکس نام دارد. این بازی امکان خرید و فروش زمین و یا ساخت آواتار و املاک را برای کاربران فراهم می کند. سندباکس روی بلاکچین اتریوم قرار گرفته و کاربران می توانند با فروش دارایی های خود به دیگران از این بازی درآمد کسب کنند. این بازی با هدف ایجاد تحول در بازی های سنتی توسط شرکت پیکسول ساخته شد. کنترل این بازی به عهده خود کاربران است و سازندگان بازی برای دخالت در روند بازی کاملا محدود هستند.

بازی سندباکس متشکل از سه بخش است:

  • VoxEdit
    امکان ساخت اشیاء سه بعدی در جهان مجازی سندباکس با استفاده از این ویژگی برای کاربران فراهم شده است. در این صورت آنها قادرند انسان ها، حیوانات و ابزارهای مورد نیاز خود را در این جهان بسازند.
  • بازار سندباکس(Sandbox Marketplace)
    جایی که کاربران قادر به فروش دارایی های خود پس از آپلود آنها هستند بازار سندباکس یا مارکت پلیس نام دارد.
  • بازی ساز سندباکس(Sandbox Game Maker)
    امکان ساخت دارایی های سه بعدی توسط بازی ساز سندباکس فراهم شده است.

ابزارهای قدرتمند ارائه شده در این بازی امکان ساخت دارایی های سه بعدی مطابق با سلیقه کاربران و وارد کردن آنها به دنیای متاورس را فراهم کرده است.

ارز دیجیتال سندباکس

بیشتر بخوانید: متاورس چیست و مهم ترین کاربردهای متاورس کدام است؟

مهم ترین کاربرد سندباکس

پروژه محبوب سندباکس کاربردهای فراوان زیادی دارد. مهم ترین آنها عبارتند از:

  • حفظ حاکمیت
    با توجه به غیرمتمرکز بودن پلتفرم سندباکس تمامی امور داخل شبکه بر عهده خود کاربران است. در این صورت کاربران قادر به ارائه یک طرح خاص بوده یا به طرح دیگران رای خواهند داد. شما می توانید با وثیقه توکن سند طرح خود را ارائه داده یا در رای گیری ها شرکت کنید.  
  • استیکینگ
    این کار یک روش کسب درآمد محسوب می گردد. بنابراین شما می توانید با استیک کردن رمزارز سندباکس درآمد به دست آورید.
  • استفاده از پلتفرم
    از اصلی ترین کاربردهای رمزارز سند امکان استفاده از پلتفرم است. به عبارت دیگر کاربران برای انجام تمامی خرید و فروش های خود در مارکت پلیس سندباکس نیاز به استفاده از این توکن خواهند داشت. همچنین به منظور تولید ارز یا توکن های ASSET و برای آپلود آنها روی مارکت پلیس لازم است از این توکن استفاده نمایید.

معرفی صرافی های ارز دیجیتال سندباکس

یکی از مولفه های بسیار مهم در رابطه با یک رمزارز میزان نقدشوندگی آن است. فاکتور مهمی که برای نقدشوندگی حائز اهمیت است تعداد صرافی های عرضه کننده یک ارز دیجیتال خاص می باشد. یعنی هر چه تعداد صرافی های پشتیبان کننده یک رمزارز بیشتر باشند نقد شوندگی آن هم بیشتر است.

پروژه سندباکس توسط صرافی های زیادی لیست شده و پشتیبانی می گردد. از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد:

  • یونی سواپ
  • هوآبی
  • کراکن
  • FTX
  • کوکوین
  • بایننس

و...

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال دسنترالند چیست؟ معرفی توکن های مانا و لند

توکن SAND و توکن LAND چیست؟

توکن اصلی پروژه سندباکس SAND نام دارد. این توکن به عنوان توکن پایه معاملات سندباکس مورد استفاده قرار می گیرد. این توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و امکان دسترسی به سیستم بازی، خرید و فروش دارایی و مشارکت در حاکمیت و ایجاد نقدینگی مورد استفاده قرار می گیرد. توکن لند اما قطعه ای از املاک و مستغلات دیجیتال محسوب می گردد و بر طبق استاندارد ERC-1155 فعالیت می کند.

توکن sand چیست

کیف پول ارز دیجیتال SANDBOX

شیوه نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال سندباکس از مهم ترین دغدغه های کاربران این ارز به شمار می رود. با توجه به اینکه پلتفرم سندباکس روی بلاکچین اتریوم قرار دارد تعداد زیادی از کیف پول ها از آن پشتیبانی می کنند. یکی از بهترین والت ها برای ذخیره رمزارز سندباکس کیف پول Trust Wallet نام دارد. کیف پول اتمیک ولت هم امکان نگهداری از توکن های سندباکس را برای کاربران خود فراهم می کند. این والت در دو نسخه وب سایت و موبایل قابل دسترسی است و از بیش از 300 رمزارز پشتیبانی می کند.

برخی دیگر از کیف پول های پشتیبان کننده از سندباکس عبارتند از:

  • ترزور
  • اکسودوس
  • لجرنانواس
  • مای والت
  • و...

 امنیت رمزارز SANDBOX

ارز دیجیتال سندباکس روی شبکه اتریوم قرار دارد که از الگوریتم اثبات سهام بهره می برد.

در روش اثبات کار تراکنش ها توسط ماینرها تایید می شود. اما در روش  اثبات سهام سهام داران بزرگ ارز دیجیتال مسئولیت تایید تراکنش ها را بر عهده دارند. همچنین در بلاکچین بیت کوین نیاز به برق و توان محاسباتی زیاد برای تایید تراکنش ها خواهیم داشت. در صورتی که در رابطه با بلاکچین اتریوم چنین چیزی نیاز نخواهیم داشت.

ارز دیجیتال سندباکس یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است.

ارز دیجیتال سندباکس

بیشتر بخوانید: الگوریتم اثبات سهام چیست؟

مهم ترین مزیت های سندباکس

  • بهره گیری از NFT
    یکی از کاربردهای ارزشمند توکن های NFT در پروژه سندباکس مالکیت دارایی ها و زمین ها در دنیای مجازی متاورس و کسب درآمد بازیکنان است.
  • استفاده از ویژگی های طراحی بازی
    پروژه سندباکس با ارائه قابلیت هایی نظیر VoxEdit و Game Maker امکان طراحی محیط بازی توسط بازیکنان و طراحان را فراهم کرده است. در این صورت آنها قادر خواهند بود متناسب با سلیقه خود محیط بازی را طراحی کنند. این کار علاوه بر کسب درآمد منجر به ارتقاء استعداد بازیکنان در زمینه طراحی بازی خواهد شد.
  • ایده بکر و نوآورانه
    این پروژه منجر به ایجاد یک دنیای جدید در صنعت بازی و سرگرمی بلاکچین اتریوم شد. توکن سند در پلتفرم سندباکس کاربردهای متعددی دارد.

مهم ترین معایب سندباکس

  • محدودیت های مالی و اقتصادی
    سندباکس یک ارز دیجیتال مستقل نیست. بلکه روی شبکه اتریوم فعالیت می کند. این توکن به منظور متصل نمودن بازیکنان و پلتفرم سندباکس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تعداد مخاطبین محدود
    تنها کسانی می توانند از این پروژه کسب درآمد کنند که فعالیت لازم در روند استفاده از محتوای بازی را داشته باشند. در این صورت توکن سند مورد توجه و علاقه کسانی است که در بازی های آنلاین فعال هستند.

مهم ترین مزایا و معایب سندباکس

پیش بینی آینده رمزارز سندباکس

موارد مهمی برای پیش بینی قیمت و آینده یک رمزارز باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله آنها می توان به تعداد کل کوین ها، تعداد آدرس کیف پول، کاربردها و... اشاره نمود. بازی سندباکس به عنوان یک پروژه بسیار جذاب گرافیکی و با کیفیت شناخته شده و دارای کاربردهای متنوعی است. با توجه به محدود بودن تعداد کل توکن های سند باکس که معادل 3 میلیارد است قیمت آن با گذشت زمان بالا خواهد رفت. از نگاه دیگر تعداد زیادی از کاربران این رمزارز را هولد کرده اند. بر این اساس می توان گفت سندباکس آینده روشنی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فناوری بلاکچین چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی

یکی از پروژه های بسیار قدرتمند در زمینه بازی های آنلاین سندباکس نام دارد. این پروژه از فناوری بلاکچین بهره می برد. امکان ساخت دارایی های مجازی و آواتارها و فروش آنها به صورت توکن های NFT با دیگر کاربران در این پلتفرم فراهم شده است. با توجه به محبوبیت زیاد پلتفرم متاورس سندباکس کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. با توجه به رشد این توکن در طی گذشت زمان، سرمایه گذاران زیادی به این پروژه جذب شدند. همچنین سندباکس به عنوان پرچمدار بازی های متاورسی با محبوبیت روز افزون این بازی ها محبوبیت بیشتری کسب کرد.